7. 2. 2016

Dulový čaj zo sušených dulí

Ak si na jeseň nasušíte dule (duly) môžete si v tieto zimné sychravé dni navariť horúci, tak trochu exotický voňavý čaj...


  • sušené dule (duly) - asi hrsť
  • liter vody
  • kúsok škorice, klinčeky - nemusí byť 

Recept je úplne jednoduchý, ako len recept na čaj môže byť. Sušené dule/duly nalámem na menšie kúsky, zalejem vodou a nechám chvíľu postáť, aby sušené ovocie nabobtnalo. Tento krok môžete vynechať, ale ja vždy keď mám čas, tak to takto robím. Potom čaj privediem do varu a krátko (pár minút) ho povarím. Uvarený čaj nechám prikrytý odpočívať ešte asi 15 - 20 minút. Potom horúci čaj rozdelím do šálok a každý si pridá svoje obľúbené sladidlo, ja nesladím vôbec. Do čaju môžete pridať na ochutenie a prevoňanie aj škoricu a klinčeky. Ja zvyčajne nedávam, dulový čaj mám najradšej neochutený, pretože tento čaj má svoju veľmi špecifickú (trochu kyslastú) chuť a vôňu, ktorá sa len veľmi ťažko opisuje, treba ochutnať :)
Tu si môžete pozrieť recept na dulový čaj z čerstvých dulí.

Poznámka: Dule suším úplne primitívnym spôsobom, v rúre. K sušičke som sa zatiaľ neprepracovala, chcela by som takú, ktorá suší dobre bylinky aj ovocie. Len všetky modely, čo som doteraz videla sušia dobre buď jedno, alebo druhé. Ale späť k sušeným dulám, takže dule (duly) nakrájam na tenučké plátky hrubé 1 - 2 mm (používam krájač na kapustu), rozložím ich na plech vyložený papierom na pečenie a suším v rúre vyhriatej na cca 50°. Pri krájaní pozor na prsty, dule/duly sú dosť tvrdé. Počas sušenia ovocie niekoľkokrát premiešam a plech vždy otočím. V moje starej rúre celé sušenie na tenko nakrájaných dulí trvá asi tak okolo 10 - 12 hodín. Dule počas sušenia zhnednú a stratia svoju peknú farbu, ale na chuti im to vôbec neuberie. Usušené ovocie nechám vychladnúť a skladujem v suchých pohároch s dobre priliehajúcim viečkom.
zdroj: vlastný recept / rodinný recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk