8. 4. 2015

Linecké pečivo s mandľami

Chutná obmena nášho obľúbeného lineckého pečiva.


  • 200g hladká múka
  • 200g mleté mandle (nelúpané)
  • 250g maslo
  • 2 žĺtky
  • 75g práškový cukor
- džem na plnenie

Všetky suroviny zmiesim rukami v miske (maslo aj vajce dávam studené z chladničky). Toto cesto sa trochu horšie zmiesuje, treba trpezlivo miesiť, až kým sa nespojí dohromady. Potom cesto preložím na pomúčenú dosku, vytvarujem bochník a dám do chladničky na chvíľu zachladiť. Potom vytiahnem zachladené cesto a na pomúčenej doske ho opatrne rozvaľkám na 3 - 4mm, vykrajujem formičkami a ukladám na plech vyložený papierom na pečenie. Na plech dávam vždy rovnaké tvary, aby sa mi piekli rovnomerne. Pečiem na 180° asi 8 - 10 minút podľa veľkosti, tak aby zostali pekné bledé, iba odspodu majú byť upečené do bledohneda (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Nechám vychladnúť na rovnej ploche a zlepujem hrubšou vrstvou džemu. 
Poznámka: Plnila som domácim hruškovým džemom s brusnicami. Do džemu ktorým plním pečivo zvyknem pridať trochu rumu. Pečivo skôr zmäkne a je aj voňavejšie. Mandle môžete dať aj lúpané (bielené), ja som mala doma väčšiu zásobu mletých nelúpaných mandlí, tak som použila nelúpané.
zdroj: starý zošit s receptami + moje úpravy


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk