15. 1. 2017

Tvarohové mini šatôčky

Aj úplne jednoduché a staré recepty majú svoje čaro.


  • 250g tvaroh (jemný hrudkovitý)
  • 250g maslo
  • 300g polohrubá múka
  • 1/2 balíčka kypriaceho prášku do pečiva (6g)
  • slivkový lekvár na plnenie
  • práškový cukor zmiešaný s vanilkovým cukrom na obaľovanie

V miske zmiesime tvaroh, maslo nakrájané na menšie kúsky a múku s kypriacim práškom. Zamiesené cesto preložíme na pomúčenú pracovnú dosku a rozdelíme na dve polovice. Každú polovicu rozvaľkáme nie veľmi na hrubo, skôr na tenšie (asi 2 - 3 mm) a vykrojíme kolieska s priemerom 5 cm (môžete aj väčšie, ja mám rada takéto "jednohubky"). Na každé koliesko dáme pol lyžičky hustého slivkového lekváru, koliesko prehneme a kraje popritláčame vidličkou. Môžete použiť aj špeciálne tvorítko na taštičky a pirôžky, ja robím takto ručne, ide mi to lepšie od ruky. Hotové naplnené a postláčané šatôčky kladieme na plech vyložený papierom na pečenie a upečieme do bledo ružova. Ja som piekla na 200°asi 12 minút (riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak). Nepečte príliš dlho, nemajú byť upečené do tmava, len do bledohneda. Nechám ich na plechu trochu povychladnúť a ešte teplé obalujem v práškovom cukre zmiešanom s vanilkovým, ako sa obaľujú vanilkové rožteky.
Poznámka: Cesto je bez vajíčka a bez cukru, šatôčky sú sladké vďaka bohatému pocukrovaniu.
zdroj: rodinný recept

1 komentár:

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk