22. 1. 2014

Plnené medovníky (perníky) s čokoládovou polevou

Tieto plnené medovníky mám veľmi rada, pretože sa dajú naplniť rôznymi plnkami a máte podľa toho istého receptu vždy iné zákusky... 


Cesto:
  • 400g hladká múka
  • 100g med
  • 100g práškový cukor
  • 2 lyžice kakao (zarovno)
  • 1 lyžička sóda bikarbóna (zarovno)
  • 2 lyžičky medovníkové (perníkové) korenie (zarovno)
  • 50g rozpustené maslo
  • 1 vajce
  • 1 žĺtok
  • horúca uvarená káva podľa potreby na zamiesenie
Lekvárová plnka:
  • slivkový lekvár
  • vanilkový cukor podľa chuti
  • rum
  • voda na zriedenie, ak je domáci lekvár veľmi hustý
Pudingová plnka:
  • 0,5l mlieka
  • 3 žĺtky
  • 3 lyžice práškového cukru kopcom
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • 1 Zlatý klas (40g)
  • 20g hrubá múka
  • 50g rozpustené maslo
  • 2 lyžice rumu
Pudingová plnka s vaječným likérom:
  • 150ml vaječný likér
  • 350ml mlieko
  • 3 žĺtky
  • 1 lyžica práškového cukru kopcom
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • 1 Zlatý klas (40g)
  • 20g hrubá múka
  • 50g rozpustené maslo
Čokoládová poleva:
  • 200g čokolády na varenie (ja som dala 52%)
  • 2 lyžice kakao
  • 50g 100% stužený tuk
- marcipánové ozdoby (nie je nutné)

Všetky suroviny zmiesim ručne v miske (kávu prilievam podľa potreby). Hotové cesto preložím na pomúčenú dosku a vytvarujem bochník, zabalím ho do fólie a odložím do druhého dňa do chladničky. Cesto je najlepšie zamiesiť deň vopred a nechať cez noc odpočívať v chladničke, ale v časovej núdzi som už robila aj bez odpočívania. Na druhý deň cesto vyberiem aspoň 2 hodiny pred tým, ako s ním chcem robiť, aby trochu zmäklo. Na pomúčenej doske ho rozvaľkám na tenko, asi ako linecké 2 - 3mm (medovníky v rúre dosť podrastú) a vykrojím kolieska (môžete samozrejme aj iné tvary, ale kolieska sa najlepšie plnia). Vykrojené tvary kladiem na plech vyložený papierom na pečenie a upečiem. Ja som piekla asi 8 - 10 minút  podľa veľkosti koliesok, robila som menšie aj väčšie (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Nepečte ich zbytočne dlho, aby sa nevysušili. Upečené medovníky nechám vychladnúť na rovnej ploche, potom naplním, polejem čokoládou a ozdobím.

Lekvárová plnka: Slivkový lekvár (ja mám domáci) dám do hrnca, pridám cukor a zohrejem po bod varu. Ak je džem veľmi hustý prilejem trochu vody a džem prevarím. Nakoniec pridám trochu rumu na prevoňanie. Horúcim lekvárom (pomocou lyžičky) naplním medovníky, pozor na prsty :) Plním dosť nahrubo, dávam aj 1/2cm vrstvu lekváru. Vrchné koliesko iba zľahka priložím, aby som nevytlačila lekvár a nechám celé vychladnúť. Po vychladnutí omáčam v čokoládovej poleve. Treba plniť pomerne svižne, aby lekvár nevychladol. Ak vám predsa len vychladne, môžete ho znovu nahriať.

Pudingová plnka: Vo väčšom hrnci vyšlahám žĺtky s cukrom, postupne pridám všetky ostatné suroviny a za stáleho miešania uvarím hustý puding (treba miešať naozaj intenzívne, aby sa vám neurobili hrčky). Pridám rum a horúcim pudingom (pomocou lyžičky) naplním upečené kolieska, pozor na prsty :). Plním dosť nahrubo, dávam aj 1/2cm vrstvu pudingu. Treba plniť pomerne svižne, aby puding nevychladol. Vrchné koliesko iba zľahka priložím na puding a nechám celé vychladnúť. Keďže plním dosť nahrubo, zvyčajne mi pudingová plnka nevystane na všetky upečené kolieska, zvyšné potom naplním slivkovým lekvárom. Po vychladnutí omáčam v čokoládovej poleve.

Pudingová plnka s vaječným likérom:  Robím rovnako ako pudingovú plnku.

Čokoládová poleva: V hrnci na miernom ohni rozpustím 100% stužený tuk, pridám na malé kúsky nalámanú čokoládu a preosiate kakao a všetko na miernom ohni rozpustím do hladka. Polevu nechám trochu povychladnúť a omáčam v nej naplnené kolieska. Čokoládu na kolieskach nechám trochu zatuhnúť (nie celkom, aby ozdoby držali) a ozdobím ich marcipánovými ozdobami (nie je nutné, nemusíte zdobiť ničím).

Poznámka: Medovníky naplnené pudingovou plnkou nie sú vhodné na dlhé skladovanie, odporúčam skladovať v chladničke a čo najskôr zjesť. So slivkovým lekvárom sú trvanlivejšie. Množstvo cukru v náplni si môžete prispôsobiť svoje chuti (ubrať/pridať).
zdroj: poskladala som dohromady svoje overené a obľúbené recepty na perníkové/medovníkové cesto a plnky (recept na cesto mám od ercicky z topreceptov, len na tieto plnené medovníčky som si ho prepočítala na polovičnú dávku)






2 komentáre:

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk