16. 8. 2013

Utopenci

Stará letná retro klasika. Utopenci jednoducho patria k letu... ja osobne ich síce nejem, ale manžel ich má rád a ja mu ich preto občas rada urobím :)


  • 5 - 6 ks špekačky (podľa veľkosti)
  • 1 cibuľa
nálev:
  • 1 šálka octu (obyčajný 8%)
  • 1/2 šálky kryštálového cukru
  • 1,5 šálky vody
  • 5 - 6ks celé čierne korenie
  • 1 bobkový list
  • feferónka (nemusí byť)
- väčší pohár na zaváranie so šroubovacím viečkom (ja mám pohár o objeme 900ml, ktorý používam len na utopence)

Utopence, ako ich robím ja. Postup je úplne jednoduchý. Najskôr si pripravím nálev, všetky suroviny spolu prevarím a nechám vychladnúť. Špekačky olúpem a nakrájam na kolieska, cibuľu nakrájam na hrubšie plátky. Do čistého a suchého pohára navrstvím striedavo špekačky a cibuľu a zalejem vychladnutým nálevom až po hrdlo (aby boli všetky špekačky ponorené).  Odložím do chladničky a nechám ich tam minimálne týždeň.
Poznámka:  Množstvo cukru (aj octu) v náleve si môžete upraviť podľa svojej chute. Ja robím takto, manžel má rád sladkokyslý nálev. Ak by sa vám stalo, že nálevu trochu chýba, jednoducho dolejte do pohára trochu vychladnutej prevarenej vody. Ak máte radi pikantné, môžete pridať do pohára jednu malú štipľavú papričku.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk