27. 3. 2018

Tartaletky s čokoládovo-lieskovcovým mascarpone krémom

Malé chrumkavé koláčiky do ruky, s chutným krémom z mascarpone a čokoládovo-lieskovcovej nátierky. Rýchlo upečené, ešte rýchlejšie zjedené.



Cesto:
  • 200g hladká múka
  • 100g mandlová múka (veľmi jemno mleté mandle)
  • 70g práškový cukor
  • 150g tuk na pečenie (ja som dala Heru maslovú)
  • 1 vajce


Krém:
  • 350g mascarpone
  • 350g čokoládová nátierka s lieskovými orieškami (napr. Nutella a pod.)

- ovocný džem (ideálne aj s kúskami ovocia)
- čerstvé ovocie (ja som dala banány a jahody)
- 12 formičiek na tartaletky s priemerom 8 - 10cm

V miske rukami zmiesime múku s cukrom, maslom a vajíčkom a vypracujeme cesto.. Na pomúčenej doske urobíme bochník a dáme ho na 30 minút zachladiť. Zachladené cesto rozdelíme na pomúčenej doske na 12 rovnakých kúskov. Každý kúsok rozvaľkáme do kruhu približne veľkosti formičiek, vložíme do vymastenej formičky a prstami dotvarujeme aby cesto bolo rovnako hrubé na dne aj na bokoch. Dno popicháme vidličkou, na každú tartaletku položíme papier na pečenie a zaťažíme fazuľou alebo keramickými gulôčkami (špeciálne na to určenými) a upečieme. Ja som piekla asi 12 - 15 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak). Upečené tartaletky necháme vo forme trochu povychladnúť a až potom ich vyberieme. Vychladnuté tartaletky potrieme džemom, môžeme dať ovocie nakrájané na malé kúsky (ja som dala banány a jahody), naplníme krémom a prípadne ešte ozdobíme podľa chuti, času a príležitosti na ktorú sú tartaletky určené. Krém pripravíme veľmi jednoducho, mascarpone vyšlaháme s čokoládovou nátierkou a naplníme tartaletky.
Poznámka: V lete robím tieto tartaletky tak, že krém iba rozotriem opakom lyžice (nezdržujem sa so zdobičkou) a každú tartaletku bohato obložím čerstvým ovocím podľa sezóny (jahody, maliny, čučoriedky...) a prípadne ešte dozdobím čokoládou, šlahačkou podľa chuti.
zdroj: vlastný recept






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk