20. 12. 2017

Nutellové venčeky

Náš tohtoročný favorit medzi "suchými" vianočnými cukrovinkami. Miznú z misky rýchlejšie ako vanilkové rožteky a to je už čo povedať :)





  • 200g Nutella
  • 200g maslo alebo rastlinný tuk (ja som dala Heru maslovú)
  • 300g hladká múka
  • 100g kukuričný škrob
  • 100g mleté vlašské orechy
  • 1 vajce
  • 1 malá kávová lyžička (zarovno) kypriaceho prášku do pečiva
  • práškový cukor zmiešaný s vanilkovým na obaľovanie


  • Stuhnutý tuk na pečenie nastrúhame alebo nakrájame na malé kocky a všetky suroviny zmiesime rukami v miske. Vznikne mäkšie, lepivé cesto. Potom cesto preložíme na pomúčenú dosku, vytvarujeme bochník a dáme ho do chladničky dobre zachladiť, aby sa s cestom lepšie pracovalo. Zachladené cesto na pomúčenej doske opatrne rozvaľkáme trochu na hrubšie, asi na 5 - 6 mm. Formičkami vykrajujeme menšie kolieska s priemerom 4 - 5 cm,  ukladáme ich na plech vyložený papierom na pečenie, kde im vykrojíme aj stred (urobíme venčeky). Vidličkou urobíme po obvode každého venčeka ryhovanie (viď foto) a upečieme. Ja som piekla na 180° asi 8 - 10 minút  (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Nepečte ich ale zbytočne dlho, aby sa veľmi nevysušili. Po upečení sú venčeky dosť krehké, preto ich necháme na plechu trochu povychladnúť a až potom obalíme v práškovom cukre zmiešanom s vanilkovým, podobne ako vanilkové rožteky. Vychladnuté pečivo skladujeme v chlade, vo vzduchotesnej nádobe.
    Poznámka: Venčeky môžete ozdobiť aj s čokoládou (alebo rovno do nej ponamáčať), no my máme radšej pocukrované. Pečivo potrebuje pár dní na rozležanie, odporúčam ich upiecť zopár dní pred Vianocami.




    2 komentáre:

    1. Aha! Tak teraz som konečne našla tie najčerstvejšie príspevky. Klikla som na na "home page", predtým som bola na "domov". Myslela som si, že je to to isté, len preložené :-)

      OdpovedaťOdstrániť
      Odpovede
      1. Ano, presne tak. Teraz ste na hlavnej stránke s receptami :) Sekciu "Záhrada" a najnovšie články o všetkom možnom (okrem receptov) nájdete tu: http://receptyzmojejkuchyne-zahrada.blogspot.sk/
        Rozdelila som blog na 2 samostatné sekcie (blogy), aby sa mi nemiešali články o "všeličom" s receptami :)

        Odstrániť

    Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Vyhľadávať v tomto blogu



    SUROVINY PODĽA ABECEDY

    A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

    iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk