18. 9. 2017

Slivkový koláč s čokoládou

Naša rodinná obmena klasického mieseného koláča. Dvojica slivky a čokoláda nikdy nesklame.



cesto:
  • 600g polohrubá múka
  • 200g práškový cukor
  • 400g tuk na pečenie (ja som dala Heru)
  • 2 vajcia
  • 2 lyžice mlieka (podľa potreby)
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)

náplň:
  • 1,3 kg čerstvé slivky (odkôstkované)
  • 100g horká čokoláda na varenie (ja som dala 50% )
  • 2 ks vanilkový puding (2 x 37g)
  • 5 lyžíc práškový cukor

V miske rukami zmiesime všetky suroviny na cesto. Cesto sa trochu horšie zmiesuje, ak sa vám nedá zmiesiť, môžete opatrne pridať trochu viac mlieka. Zamiesené cesto dáme na chvíľku zachladiť, stačí kým pripravíme slivkovú náplň. Slivky umyjeme, vykôstkujeme, odvážime a nakrájame na menšie kúsky (nemusíte, ale koláč sa bude horšie krájať). Nakrájané slivky zmiešame s pudingovým práškom, cukrom a na drobno nasekanou čokoládou. Zachladené cesto preložíme na pomúčenú pracovnú dosku a rozdelíme na dve rovnaké polovice. Jednu polovicu cesta rozvaľkáme na veľkosť plechu a pomocou valčeka prenesieme na vymastený plech, tak aby cesto bolo po okrajoch plechu trochu zdvihnuté dohora. Na cesto naložíme slivkovú náplň a opakom lyžice alebo stierkou trochu zarovnáme. Vyvaľkáme druhé cesto, pomocou valčeka prenesieme a položíme na slivky. Malým valčekom prejdeme po vrchu, aby koláč nebol hrboľatý. Koláč rovnomerne popicháme vidličkou a upečieme. Ja som piekla asi 30 minút na 180° (každá rúra pečie inak, riaďte sa svojou rúrou). Krájame až po úplnom vychladnutí a na tanieri jemne pocukrujeme. Ja som krájala ešte vlažný a náplň mi trochu vytekala, ale ak ho necháte dobre vychladnúť, slivková náplň stuhne a dajú sa nakrájať pekné úhľadné kocky alebo rezy.
Poznámka: Ak máte kyslé slivky, môžete pridať do náplne viac cukru. Moje boli sladké, preto som dala len 5 lyžíc cukru. Puding do náplne nemusí byť iba vanilkový, výborný je napr. aj kakaový alebo čokoládový. Tento koláč pečiem na väčšom plechu, rozmer 30 x 40 cm výška 5cm.
zdroj: vlastný recept (recept som vymyslela špeciálne pre dcéru, ktorá má rada v koláčoch kombináciu ovocie + čokoláda.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk