11. 8. 2017

Čokoládový koláč s ovocím

Obľúbený čokoládovo-ovocný koláč mojej dcéry. Dá sa piecť prakticky celoročne, vždy s iným ovocím.


  • 5 vajec
  • 250g cukor krupica
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • 200g tuk na pečenie (ja som dala Heru)
  • 200g čokoláda na varenie (dala som 44% )
  • 200g hladká múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • čerstvé ovocie podľa sezóny
  • menší plech na pečenie (ja používam 35 x 25cm)

Čokoládu s tukom na pečenie rozpustíme nad parou a necháme vychladnúť, aby čokoládová zmes nebola už horúca ale ešte stále tekutá. Celé vajcia vyšlaháme s cukrom poriadne do peny, pridáme roztopenú a vychladnutú čokoládovú zmes. Znížime otáčky a nakoniec zašlaháme múku zmiešanú s práškom do pečiva. Cesto rozotrieme na plech vyložený papierom na pečenie, naukladáme očistené ovocie nakrájané na menšie kúsky a upečieme. Ja som piekla asi 25 - 30 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Poznámka: Ovocie môžete použiť rôzne, podľa sezóny. Ja som dala "letné slivky" z našej záhrady. (Presný druhový názov tohto chutného ovocia bohužiaľ nepoznám. Viem len, že je to stará miestna odroda, pravdepodobne kríženec medzi slivkou a ringlotou). Ale výborné sú napríklad aj jahody, maliny, višne alebo marhule. Čokoládu odporúčam s trochu vyšším obsahom kakaa. Vzhľadom na množstvo čokolády v ceste, sa koláč trochu horšie pečie, treba si to odsledovať, aby sa nepiekol zbytočne dlho a príliš sa nevysušil.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk