13. 4. 2017

Medové linecké rezy s orechmi

Voňavé medové linecké rezy s džemom a orechmi. Jeden z našich tohtoročných Veľkonočných zákuskov.


Cesto:
  • 500g polohrubá múka
  • 250g tuk na pečenie (ja som dala Heru)
  • 4 lyžice (poriadne kopcom) med
  • 1 žĺtok
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • 1 lyžička perníkové (medovníkové) korenie
  • 1 - 2 lyžice mlieko podľa potreby (len ak sa cesto nedá zmiesiť)

Náplň:
  • 400g ovocný džem alebo lekvár (ja som dala domáci hroznový džem)
  • 150g mleté vlašské orechy

Med spolu s tukom na pečenie roztopíme v hrnčeku a necháme povychladnúť, tak aby  bol stále ešte tekutý, ale už nie horúci. Spolu s ostatnými prísadami vypracujeme v miske krehké cesto a necháme ho v chladničke minimálne 2 hodiny odpočívať (zachladiť). Mlieko na zamiesenie pridávame podľa potreby (ak dáte kopcovité lyžice medu a žĺtok z veľkého vajíčka, mlieko ani nebude potrebné pridávať). Zachladené cesto potom rozdelíme na dve rovnaké polovice. Jednu polovicu cesta rozvaľkáme na pomúčenej pracovnej doske na veľkosť plechu (ja som použila klasický plech 30 x 40 cm) a pomocou valčeka prenesieme na plech vyložený papierom na pečenie. Na cesto natrieme lekvárovo - orechovú náplň, ktorú pripravíme jednoducho zmiešaním džemu (lekváru) s orechmi. Druhú časť cesta rovnomerne nastrúhame na veľkom slzičkovom strúhadle na lekvárovú náplň. Nastrúhané cesto pomocou vidličky upravíme, aby bolo po celej ploche rovnomerne a koláč upečieme. Ja som piekla na 180°asi 20 minút (riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak). Po vychladnutí nakrájame na rezy približne 6 x 3 cm.
zdroj: rodinný recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk