15. 1. 2017

Tvarohová bábovka s čokoládou

Tvarohová bábovka prevoňaná maslom, citrónovou kôrou, rumom a s čokoládou.


  • 3 vajcia
  • 200g práškový cukor
  • 1 citrónový cukor (20g)
  • 125g maslo
  • 250g tvaroh jemný (plnotučný)
  • 200ml mlieko
  • 2 lyžice rum
  • 350g polohrubá múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • 50g čokoládová ryža (alebo na malé kúsky nasekaná čokoláda)


  • maslo na vymazanie formy
  • hrubá múka na vysypanie formy
  • práškový a vanilkový cukor na pocukrovanie


  • Formu na bábovku vymažem poriadne nahrubo stuhnutým maslom a vysypem hrubou múkou. Vajcia rozdelím a z bielkov vyšlahám tuhý sneh. Žĺtky vyšľahám s cukrom  do peny a postupne pridávam zmäknuté povolené maslo, tvaroh, mlieko a rum a  všetko spolu dobre prešlahám. Potom už iba ručne, zľahka a jemne zamiešam preosiatu múku zmiešanú s kypriacim práškom striedavo s vyšlahaným snehom. Nakoniec zľahka zamiešam čokoládovú ryžu. Cesto dám do vymazanej a vysypanej bábovkovej formy a stierkou ho trochu posťahujem zo stredu bábovky viac ku krajom, aby sa stred bábovky pri pečení veľmi nevydul a bábovku upečiem. Ja som piekla na cca 150 - 160 °C asi 55 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Bábovky sa všeobecne odporúča piecť na nižšej teplote, ako iné piškótové cestá (asi o 20 - 30 °C menej). Upečenú bábovku nechám po upečení ešte chvíľku (asi 10 - 15 minút) vo forme postáť a až potom ju vyklopím. Vychladnutú bábovku pocukrujem.
    Poznámka: Recept je vhodný skôr pre väčšie bábovkové formy s objemom viac ako 2 litre. V originál recepte bol uvedený hrnček mlieka, ja som dala 200 ml, pretože som mala veľké domáce vajíčka. Ak budete bábovku robiť z kupovaných menších vajec, môžete dať aj 250ml mlieka (podľa potreby), aby bábovka nebola veľmi hutná. Pri týchto tvarohových cestách veľa záleží aj od druhu a šťavnatosti použitého tvarohu.  V pôvodnom recepte sú v bábovke hrozienka, ja som dala na dcérkine želanie čokoládovú ryžu. Ak nemáte citrónový cukor, môžete do bábovky pridať trochu citrónovej kôry.
    zdroj: inšpirácia z kudy-kam.blogspot.cz + moje malé úpravy (znížila som trochu množstvo cukru, pridala o kúsok viac masla, pridala som rum a citrónový cukor a hrozienka som nahradila čokoládovou ryžou :)

    Žiadne komentáre:

    Zverejnenie komentára

    Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Vyhľadávať v tomto blogu



    SUROVINY PODĽA ABECEDY

    A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

    iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk