19. 10. 2016

Pečené bravčové rebrá s pikantnou fazuľou

Tieto rebrá som chcela pôvodne pripraviť vonku na grile, ale počasie nás zradilo, tak som ich jednoducho upiekla v rúre a boli tiež výborné.



  • 1 hrnček biela fazuľa
  • 1 čerstvá zelená paprika
  • 1 menšia štipľavá (chilli) paprička
  • 2 rajčiny
  • 1/2 fľaše American smokey BBQ sauce
  • 1 cibuľa
  • 1 lyžica bravčová masť
  • 4 strúčiky cesnak
  • kúsok údenej slaniny
  • soľ
  • čierne korenie mleté

Rebrá umyjem, osuším a natriem omáčkou, zabalím do alobalu (alebo potravinárskej fólie) a nechám do rána odležať v chladničke. Potom ich odbalím, z obidvoch strán jemne osolím a upečiem alebo ugrilujem. Ja som piekla v rúre asi 1 a 3/4 hodiny na 180 ° a potom som ešte zapla gril a rebrá som chvíľku dogrilovala do červena.
Fazuľu večer pred varením premyjem a namočím do studenej vody. Na druhý deň vodu zlejem, nalejem čistú vodu a fazuľu uvarím do mäkka (ja som varila v tlakovom hrnci 30 minút). Uvarenú fazuľu zlejem a nechám trochu povychladnúť. Na masti orestujem cibuľu do bledohneda, v polovici restovania pridám údenú slaninku nakrájanú na kocky. Potom pridám na drobno nasekaný cesnak a krátko (zopár sekúnd) ho orestujem, stačí len aby zavoňal. Pridám na pásiky nakrájanú papriku, na drobno nasekanú štipľavú papričku (množstvo podľa chuti), na menšie kúsky nakrájané rajčiny a za stáleho miešania ich orestujem aby papriky zmäkli. Pridám soľ, korenie, uvarenú fazuľu a nakoniec ešte 1/2 flaše grilovacej omáčky a všetko spolu nechám ešte krátko prevrieť. Ak je omáčka veľmi hustá, môžete priliať trochu vody, ale spravidla to ani nie je nutné. Omáčku servírujem s porciou pečených rebier a čerstvým pečivom, podľa chuti.
Poznámka: Na druhý deň, zohrievaná (keď sa chute v chladničke ešte viac "prepoja"), je omáčka hádam ešte lepšia ako tesne po uvarení. Uvažujem, že na budúce ju skúsim pripraviť deň dopredu. V časovej tiesni môžete použiť fazuľu z konzervy, myslím že tým nič nepokazíte. 
zdroj: moja domáca variácia na známe recepty (kovbojská fazuľa a pečené/grilované rebrá)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk