6. 7. 2016

Orechové rezy so žĺtkovou polevou

Starý rodinný recept na naše obľúbené orechové rezy so žĺtkovou polevou.



cesto:
  • 250g maslo
  • 200g práškový cukor
  • 200g orechy mleté
  • 200g polohrubá múka (ja som dala špaldovú polohrubú celozrnnú)
  • 5 lyžíc uvarená káva (vychladnutá)
  • 2 lyžice rum
  • 6 bielkov - sneh
poleva:
  • 6 žĺtkov
  • 200g práškový cukor
  • 1 vanilkový cukor (20g)

Maslo vyberiem z chladničky, aby zmäklo. Z bielkov vyšlahám sneh a odložím ho do chladničky. Potom vyšlahám zmäknuté maslo s cukrom. Postupne už len ručne pridávam striedavo mleté orechy, múku, tekutiny (kávu, rum) a vyšlahaný sneh. Hotové husté cesto rozotriem na plech (40 x 29cm vysoký 4cm) vyložený papierom na pečenie a upečiem. Ja som piekla asi 20 minút na 180°. Kým sa pečie cesto, vyšlahám žĺtky s cukrom. Žĺtkovú polevu roztriem na horúce cesto a koláč nechám vychladnúť. Krájam až na druhý deň ostrým nožom, ktorý namáčam do horúcej vody.
zdroj: starý rodinný recept + moje úpravy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk