12. 3. 2016

Majonézový šalát s kvakou

Kvaka je vynikajúca starodávna a tak trochu zabudnutá zelenina (viac sa o nej dočítate TU). Na šťastie už znovu dostať kúpiť semienka na sadenie a dokonca sa dá kúpiť aj mrazená kvaka, ktorú som mala možnosť vyskúšať v tomto recepte. Je to vlastne taká moja variácia na klasický majonézový šalát, len namiesto zemiakov som dala kvaku.


  • 1 kg kvaka mrazená
  • 200g hrášok mrazený
  • 4 ks mrkva veľká
  • čerstvý zeler (1/2 malej bulvy)
  • 1 petržlen alebo paštrnák
  • 10 vajec
  • 1 Majonéza Natur
  • 5 ks sterilizované uhorky v sladkokyslom náleve
  • 50 - 75 ml nálev z uhoriek (podľa potreby)
  • 1 - 2 lyžičky horčice

Mrkvu, petržlen (paštrnák) a zeler očistím a nakrájam na menšie kocky. Do hrnca dám parák, na dno hrnca nalejem vodu, na parák vložím očistenú zeleninu, mrazenú kvaku nakrájanú na kocky a mrazený hrášok. Prikryjem a uparím (uvarím) do mäkka. Ja som zeleninu parila v tlakovom hrnci 5 minút (od natlakovania) na nižšom tlaku č. 1, ktorý je určený na varenie zeleniny. Zeleninu môžete uvariť aj klasicky vo vode a vývar potom použiť do polievky. Ak budete variť na pare v obyčajnom hrnci, zeleninu treba priebežne sledovať a prípadne aj ochutnávať, aby sa nerozvarila. Odhadujem to na asi 20 minút, záleží ako veľmi necháte vrieť vodu pod parákom. Uparenú (uvarenú) zeleninu nechám úplne vychladnúť. Vajíčka uvarím na tvrdo, nechám vychladnúť, olúpem a nakrájam na menšie kocky. Uhorky tiež nakrájam na malé, rovnako veľké kúsky. Všetko dám do misy, pridám majonézu, horčicu, trochu nálevu z uhoriek (môžete vynechať) a zľahka zamiešam, aby sa zelenina veľmi "nerozpučila". Dám do chladničky na niekoľko hodín dobre zachladiť a "uležať", najlepšie z večera do rána. Podávam ako prílohu k pečenému, alebo dusenému mäsu. My sme ho dnes mali k rybím filetám z  tilapie, opečenej na masle.
Poznámka: V sezóne môžete použiť čerstvú kvaku, postup prípravy je ten istý. Hrášok môžete použiť aj sterilizovaný. Horčicu môžete vynechať, ja osobne dávam, pretože horčica dá šalátu zaujímavú príchuť. Najčastejšie používam francúzsku alebo kremžskú. V lete môžete namiesto horčice zase pridať lyžicu kopcom na drobno nasekaného čerstvého kôpru alebo 2 lyžice nastrúhaného čerstvého chrenu a  budete mať zakaždým trochu iný šalát.
zdroj: moja vlastná variácia na klasický majonézový šalát


6 komentárov:

  1. Janka tak toto ma ani nenapadlo. Ja davam kusok kvaky do nedelnajsej polievky namieto klerabu :). V Anglicku som karelab videla mozno zo dva-tri razy za tych par rokov co som tu. Ale robila som bezvajecne cestoviny s podusenou kvakou a boli vynikajuce.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Adrianka, rada ťa u mňa vidím. Ďakujem za návštevu ako aj pekný komentár. No vidíš, mňa zase nikdy nenapadlo, dať kvaku do nedeľňajšej polievky namiesto kalerábu :) Určite to vyskúšam, kvaky je na záhrade habadej, treba ju konzumovať. To je na blogovaní to najkrajšie, že sa aj navzájom dokážeme inšpirovať :)

      Odstrániť
  2. Hádam sa len budem inšpirovať Tebou Janka :-) kedysi sme veru kvaku doma mali často, no priznám sa, teraz som ju nezazrela v obchode, musím popozerať, kde ju predávajú a rada vyskúšam šalát podľa Teba. Elba

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem krásne nielen za tento, ale ja za dalšie pekné komentáre na blogu :) v obchodoch som čerstvú kvaku veru ani ja dávno pradávno nevidela, najistejšie je asi dopestovať si ju, teda ak máte záhradu, samozrejme.

      Odstrániť
  3. https://sortiment.metro.sk/sk/kvaka-balena-siet-vazcca-1kg/194086p/ Janka, už som pátrala a nasla:-) žiaľ, sadiť už kam nemám, ale ani už nechcem :-) paci sa mi, že reaguješ na komentár, aj preto sa mi páčiš :-) pekný večer

    OdpovedaťOdstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk