7. 1. 2016

Linecké pečivo s makom

Krehké linecké pečivo s makom a zemiakovým škrobom. Manželove a môjho ocina obľúbené koláčiky.


  • 300g hladká múka
  • 100g práškový cukor
  • 70g mletý mak
  • 70g zemiakový škrob
  • 200g maslo
  • 1 žĺtok
  • štipka soli
- džem na plnenie

Všetky suroviny zmiesim rukami v miske (maslo aj vajce dávam studené z chladničky). Toto cesto sa trochu horšie zmiesuje, treba trpezlivo miesiť, až kým sa nespojí dohromady. Potom cesto preložím na pomúčenú dosku, vytvarujem bochník a dám do chladničky na chvíľku zachladiť. Potom vytiahnem zachladené cesto a na pomúčenej doske ho opatrne rozvaľkám na 3 - 4 mm, vykrajujem formičkami a ukladám na plech vyložený papierom na pečenie. Na plech dávam vždy rovnaké tvary, aby sa mi piekli rovnomerne. Pečiem na 180° asi 8 - 10 minút podľa veľkosti tak, aby zostali pekné bledé, iba odspodu majú byť upečené do bledohneda (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Nechám vychladnúť na rovnej ploche a zlepujem hrubšou vrstvou džemu. Naplnené nechám do druhého dňa na rovnej podložke stuhnúť, až potom dám do krabíc a uložím na chladné miesto. Naplnené pečivo potrebuje 1 - 2 dni na zmäknutie.
Poznámka: Do džemu, ktorým plním pečivo zvyknem pridať trochu rumu. Pečivo skôr zmäkne a je aj voňavejšie.
zdroj: starý zošit s receptami

3 komentáre:

  1. Tak toto cesto mi dalo zabrat, nechcelo sa spojit ani po chladeni, musela som valkat po malych kuskoch. Je viac makove ako to Vase na obrazku, mozno by stacilo menej maku. A tiez mozno menej skrobu ale asi zalezi na pouzitej muke. Ja preferujem Ruskov mlyn ale niekedy mi je jedno :-))) Upecene, naplnene ... cakaju na ybalenie do krabice a odchod ku konzumentom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekný deň želám,
      takto na diaľku sa mi ťažko radí, ale myslím že múkou to nebude, aj keď aj tá múka zvykne niekedy robiť šarapatu. Skôr si myslím že ste mala na jemnejšie zomletý mak (ako ja) preto sa vám aj zdajú tie vaše viac makové, ako moje. Ono tieto cestá so škrobom sa vždy trochu horšie zmiesujú, upozorňujem na to aj v receptoch. Zachladenie v tomto prípade veľmi nepomôže, skôr dlhšie miesenie, aby maslo teplom rúk viac zmäklo a spojilo sa zo surovinami. Tak dúfam, že budú aspoň chutiť, keď už vás to cesto takto potrápilo. Pekné sviatky prajem :)

      Odstrániť
    2. Vsetkym chutili takze je to uplne v poriadku :-)

      Odstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk