2. 7. 2015

Kuracie prsia na smotane so zeleninou a cuketovými haluškami s kôprom

Ako som spomínala už v predchádzajúcom recepte, dostala som na vyskúšanie a napísanie receptu kura kráľovské. Kuriatko bolo krásne veľké, tak som ho naporcovala, stehná som upiekla na víne s cesnakom a rozmarínom, prsia som vykostila na tento recept a zo skeletov a krídel som urobila nedeľnú kuraciu polievku.


  • kuracie prsia (tie moje mali vyše 1/2kg)
  • 1 veľká cibuľa
  • 1 strúčik cesnaku
  • olej
  • soľ
  • 1 lyžička údená mletá paprika
  • čerstvo namleté čierne korenie
  • 1 bobkový list
  • 4 guľky nové korenie celé
  • 1 veľká mrkva
  • 1 zelená paprika
  • 1 paradajka
  • hrsť čerstvého (alebo mrazeného) hrášku
  • 150 - 200 ml smotana 30%

Kuracie prsia vykostím, umyjem a nakrájam na približne rovnako veľké kocky. Na oleji orestujem cibuľu do sklovita, pridám prelisovaný cesnak a krátko (pár sekúnd) ho orestujem, len aby zavoňal. Pridám soľ, čerstvo namleté čierne korenie, mletú údenú papriku (môže byť aj obyčajná), bobkový list a a nové korenie. Premiešam, pridám mäso a na a krátko ho orestujem, aby sa zatiahlo, pridám na kocky alebo na hrubšie kolieska nakrájanú mrkvu, podlejem troškou vody a všetko spolu prikryté chvíľu podusím. Podľa možnosti veľa nepodlievam, radšej častejšie premiešam, aby som na záver nemala omáčku príliš riedku a nemusela ju zahusťovať. Po asi 10-tich minútach pridám na pásiky nakrájanú papriku a hrášok a všetko spolu ďalej podusím, kým mäso nie je mäkké (kuracie prsia nepotrebujú dlhé varenie), odhadom asi tak 20 minút, podľa potreby. Potom pridám paradajku nakrájanú na mesiačiky a ešte chvíľu podusím, kým paradajka nezmäkne. Nakoniec pridám smotanu a ešte krátko prevarím. Podávala som s cuketovým haluškami s kôprom.
zdroj: vlastný recept

***

Recept na cuketové halušky s kôprom:
  • 1 väčšia cuketa
  • 1 vajce
  • štipka soli
  • polohrubá múka podľa potreby
  • na jemno nasekaný čerstvý kôpor podľa chuti
Cuketu očistím (rozkrojím, vydlabem mäkké vnútro a ošúpem) a nastrúham na jemno. Pridám vajíčko, soľ, na jemno nasekaný čerstvý kôpor a toľko múky, aby vzniklo primerane husté haluškové cesto. Cesto pretláčam cez sitko na halušky do vriacej vody a keď vyplávajú navrch, krátko (minutku) ich ešte povarím. Uvarené halušky zlejem, jemne omastím a ešte teplé servírujem. Ak viem, že halušky sa budú jesť neskôr, tak ich ešte prepláchnem studenou vodou, jemne omastím olejom a premiešam. Ak nemáte radi kôpor, môžete ho vynechať, budete mať iba "obyčajné" cuketové halušky.
zdroj: vlastný recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk