21. 10. 2014

Čokoládový koláč so slivkami

Trochu drahší a kalorickejší koláčik (čo sa surovín týka), ale ak máte radi kombináciu čokoláda plus ovocie, môžete vyskúšať...


  • 4 vajcia
  • 250 cukor krupica (jemný kryštálový)
  • 250g mascarpone
  • 250g tmavá čokoláda na varenie
  • 250g hladká múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (15g)
- čerstvé slivky (alebo iné ovocie podľa sezóny)
- menší plech na pečenie asi 30 x 20cm

Čokoládu rozpustím nad parou a nechám trochu povychladnúť, aby nebola horúca. Celé vajcia vyšlahám s cukrom poriadne do peny, postupne zašlahám mascarpone, vychladnutú (ale stále ešte tekutú) čokoládu a nakoniec zašlahám múku zmiešanú s práškom do pečiva. Cesto rozotriem na plech vyložený papierom na pečenie (môžete ho iba vymastiť a vysypať hrubou múkou), naukladám slivky nakrájané na menšie kúsky a upečiem. Ja som piekla asi 30 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Poznámka: Namiesto sliviek môžete použiť aj iné ovocie, podľa sezóny. Výborné sú napríklad čerešne, višne, marhule alebo aj hrušky. Čokoládu odporúčam s vyšším obsahom kakaa, ja dávam 52%. Vzhľadom na vyšší obsah čokolády v ceste, sa koláč trochu horšie pečie, treba si to odsledovať, aby sa nepiekol zbytočne dlho a prílis sa nevysušil.
zdroj: netuším :) Pečiem tento koláč už veľa rokov a naozaj neviem kde a kedy som k tomuto receptu prišla. Vzhľadom na mascarpone v recepte odhadujem, že som si ho odpísala z nejakého zahraničného časopisu alebo webu, keď som ešte netušila že aj ja budem mať svoju stránku s receptami. Ak pri potulkách po stránkach o varení nájdem originál zdroj, dopíšem ho sem, ako je to mojim zvykom...


***


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk