15. 8. 2014

Slivkový koláč s makom a drobenkou

Jeden z mojich obľúbených ovocných koláčov. Okrem sliviek môžete použiť akékoľvek ovocie, podľa sezóny.


cesto:
  • 6 vajec
  • 2 hrnčeky krupicového cukru (jemný kryštál)
  • 250g maslo
  • 250g kyslá smotana
  • 3 hrnčeky hladká múka (hrnček má objem 250ml)
  • 1 kypriaci prášok do pečiva
  • 1 kávová lyžička sódy bikarbony
  • 2 lyžice celého maku (podľa chuti aj viac)
  • slivky (ringloty, mirabelky) alebo iné ovocie podľa sezóny
drobenka: 
  • 40 - 50g masla
  • 1 hrnček hrubá múka
  • 1/2 - 1 hrnček kryštálový cukor
- veľký plech na pečenie 30 x 40cm vysoký 4cm

Maslo roztopím a nechám ho povychladnúť. Celé vajcia vyšlahám s cukrom poriadne do peny, postupne zašlahám vlažné maslo, kyslú smotanu a nakoniec krátko zašlahám múku zmiešanú s práškom do pečiva, sódou a celým makom. Cesto rozotriem na plech vyložený papierom na pečenie (môžete ho iba vymastiť a vysypať hrubou múkou), naukladám slivky nakrájané na menšie kúsky. Rovnomerne posypem drobenkou a upečiem. Ja som piekla asi 30 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). 
zdroj: Netuším :) tento recept mám už dlhé roky a naozaj neviem, kde som k nemu prišla. Celkom isto ale viem, že pôvodný recept bol bez maku, ten som si tam pridala ja.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk