23. 7. 2014

Ríbezľová pena

Obľúbená letná prázdninová maškrta môjho detstva v trochu inej verzii...


  • 4 bielka
  • 2 hrnčeky kryštálový cukor
  • 1 hrnček šťava z červených ríbezlí (môj hrnček mal objem 200ml)
  • 250g mascarpone
- čokoláda a čerstvé ríbezle na ozdobu

Červené ríbezle odšťavím a odmeriam si 200ml hrnček šťavy. Bielka vyšlahám úplne do tuha. Kým sa šlahajú, dám zvariť cukor s polovicou ríbezľovej šťavy (nevarím ho zbytočne dlho, iba nechám poriadne zovrieť, aby sa cukor rozpustil a sirup zostal priesvitný). Vriaci ovocný sirup pomaly prilievam (za stáleho šlahania) do bielkov. Sneh by mal nabrať na objeme. Sneh ešte poriadne prešlahám, aby trochu vychladol. Pri príprave snehu je dobré mať pomocníka (jeden šlahá sneh a druhý leje vriaci cukrový sirup), alebo použiť šlahač so stojanom a misou, ktorý šlahá sám. V druhej miske zmiešam mascarpone so zvyšnou ríbezľovou šťavou a veľmi zľahka (len obracaním varešky) zmiešam s vychladnutým vyšlahaným snehom. Penu naložím do pohárov a dám na niekoľko hodín dobre zachladiť. Pri vrstvení peny môžete do každého pohára prihodiť aj zopár celých bobuliek ríbezlí (nie je nutné), kyslé ríbezle bude príjemne kontrastovať so sladkou penou. Ja som ešte vrch peny ozdobila nasekanou horkou čokoládou, máme to tak radi. Penu môžete dať aj zamraziť a budete mať ríbezľovú zmrzlinu.
Poznámka: Vzhľadom na tepelne neupravené bielka odporúčam penu čo najskôr zjesť. Ja osobne mám rešpekt pred jedlami zo surových vajec a toto je jeden z mála receptov, kde ich používam, aj to len preto, že mám svoje domáce vajíčka (robiť tento dezert z kupovaných vajec by som ja osobne asi neriskovala). Viem, že ani domáce vajíčka nie sú zárukou bezpečnosti, preto ak máte výhrady pred používaním surových vajec do dezertov, nájdite si prosím radšej iný recept...
zdroj: netuším :) Vzhľadom na postup prípravy (tzv. italian meringue) a použitie mascarpone tipujem, že recept som si kedysi dávno zrejme odpísala z nejakého cudzojazyčného časopisu alebo webu (to som ešte netušila, že aj ja budem mať niekedy svoj web a budem chcieť uvádzať pri každom prevzatom recepte zdroj.)
Podobné recepty na ríbezľovú (ovocnú penu) s vareným cukrovým sirupom nájdete napríklad  TU alebo TU alebo TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk