26. 7. 2014

Palacinky

Recepty na palacinky, kde sa používa do cesta veľa vajec, ja osobne preferujem hlavne v letnom období, keď mám doma viac čerstvých domácich vajíčok...


  • 8 vajec
  • 10 lyžíc oleja
  • štipka soli
  • 300g hladkej múky
  • 750ml mlieka (ja som dala 500ml mlieka + 250ml vody)
- tvaroh, džem, nutella na naplnenie
- čerstvé ovocie podľa sezóny

Všetky suroviny vymiešam šlahačom na hladké redšie cesto a nechám ho aspoň hodinku odpočívať. Malo by mať takú hustotu, aby sa dalo pekne rozlievať po panvici, ak máte malé vajíčka možno budete musieť priliať trochu mlieka alebo vody. Po hodine cesto premiešam a na rozpálenej teflonovej panvici pečiem tenké palacinky. Panvicu podľa možnosti nevymazávam olejom. Ak by sa vám palacinky lepili, tak panvicu trošku potrite olejom, ale ak máte kvalitnú nepriľnavú panvicu, nebude to ani potrebné. 
inšpirácia: www.artdefete.com + moje úpravy (vynechala som cukor, 6 lyžíc masla som vymenila za 10 lyžíc oleja, časť mlieka som nahradila vodou a hrnčekové miery som si prevážila a prepočítala na gramy a mililitre)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk