18. 7. 2014

Koláč s marhuľami

Ďalší z našich obľúbených letných koláčov...


  • 4 vajcia
  • 200 - 250g cukor krupica (jemný kryštálový)
  • 250g mascarpone
  • 250 hladká múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
- marhule (alebo iné ovocie: napr. jahody, maliny, černice, čerešne, višne)
- okrúhla forma na pečenie priemer 30cm

Celé vajcia vyšlahám s cukrom poriadne do peny, zašlahám mascarpone a nakoniec zašlahám múku zmiešanú s práškom do pečiva. Cesto rozotriem na okrúhly koláčový plech vyložený papierom na pečenie (môžete ho iba vymastiť), naukladám marhule nakrájané na menšie kúsky a upečiem. Ja som piekla asi 25 - 30 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). 
Poznámka: Bublaninu môžete upiecť aj na menšom hranatom plechu, len bude nižšia (záleží, aký veľký plech použijete). Ovocie môžete dať aj iné, podľa ročného obdobia. Množstvo cukru si môžete prispôsobiť použitému ovociu.

zdroj: Starý zošit s receptami. Recept som si kedysi dávno pred vyše 20-timi rokmi odpísala z nejakého cudzojazyčného časopisu (zaujal ma svojou jednoduchosťou), ale vyskúšala som ho po prvýkrát iba pred nejakými 10-timi rokmi. No a odkedy sa dá už aj u nás bežne kúpiť mascarpone skoro v každom obchode, robievam ho pravidelne, vždy s iným ovocím.


***


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk