20. 2. 2014

Nekysnutý chlieb so sódou

Irish Soda Bread - jednoduchý, rýchly chlieb bez kysnutia, populárny na celom svete. Tento chlebík je zaujímavý aj svojím tak trochu rustikálnym vzhľadom.


  • 400g hladká múka (dala som 350g hladkej chlebovej múky T 650 + 50g hladkej ražnej múky)
  • 1 lyžička soli (zarovno)
  • 1 lyžička sódy bikarbony (mierne kopcom)
  • 1 lyžička kryštálový cukor (zarovno)
  • 1 lyžička celá rasca (zarovno)
  • 350ml bieleho jogurtu
  • 1 lyžica oleja
- asi 1 lyžica múky na posypanie

Postup je triviálne jednoduchý. Múku som v miske zmiešala so sódou, cukrom soľou a rascou, pridala som jogurt a olej a všetko som zľahka vareškou zmiešala. Nemiešajte dlho, stačia 2 - 3 minúty, len kým sa cesto ako-tak spojí dohromady. Vôbec nemusí byť hladké, práveže je to nežiadúce. Cesto stierkou vyškrabem do menšej okrúhlej zapekacej misy (priemer 18 - 20cm), ktorú som si predtým vyložila papierom na pečenie. Pomúčenými rukami ho trochu vytvarujem do bochníka (nemusí mať pravidelné uhladené tvary, na aké sme zvyknutý u kysnutých chlebov), ostrým nožom narežem do kríža, vrch trochu pomúčim a upečiem.  Ja som piekla asi 30minút na 200°C a potom som ešte dopiekla asi 10 - 15 minút na 175°C. Riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak.
Poznámka: Namiesto jogurtu môžete dať cmar, acidofilné mlieko alebo kyslú smotanu, potom si ale treba upraviť množstvo, podľa mojich skúseností cmar je spravidla redší ako jogurt, takže stačí okolo 300ml. Čo sa chuti týka, určite nečakajte chuť slovenského kysnutého chleba, tej sa nedočkáte. Je to niečo medzi chlebom  a slaným koláčom. Pri pečení vás môže prekvapiť zvláštna vôňa, rovnako upečený chlebík je trochu cítiť po sóde, čo môže niekomu vadiť.
Zdroj: Všeobecne známy recept. Ďalšie podobné recepty na Irish Soda Bread nájdete napríklad  TU alebo TU alebo TU, alebo TU alebo TU, alebo aj TU a tiež TU alebo TUTUTUTU po celom šírom internete :)

1 komentár:

  1. Chlebík si často pripravujem v domácej pekárničke, skúšala som maj tento recept a dokonca s domácim jogurtom, vyšiel perfektne. Pripájam ešte recept na jogurtik http://www.pekarensana.sk/recepty. Vrelo odporúčam vyskúšať :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk