26. 12. 2013

Vianočná torta Pavlova

Naša tohtoročná Vianočná torta. Pravdupovediac v posledných rokoch pečiem radšej malé mini Pavlovy (odpadajú starosti s krájaním), ale pri tejto som urobila výnimku...


  • 6 bielkov
  • 420g cukor krupica (jemný kryštálový)
  • 1 lyžica kopcom zemiakový škrob
  • 1 lyžica vínny ocot
- 400 - 500ml smotana na šlahanie (ja som mala 40%)
- 2 ks stužovač šlahačky (nie je nutné)
- ovocie, ozdoby z marcipánu

Najskôr si vyšlahám do tuha bielky (musia byť naozaj tuhé!), a potom zašlahávam po lyžiciach krupicový cukor. Sneh s cukrom poriadne vyšlahám, aby nebolo cítiť kryštáliky cukru. Trvá to dosť dlho - odporúčam silný mixér so stojanom, inak vám odpadne ruka :). Potom zamiešam zemiakový škrob a úplne nakoniec zľahka zamiešam ocot. Na papier na pečenie si nakreslím 2 kruhy, jeden väčší (priemer 24-26cm) a do jeho stredu menší kruh (priemer cca 10cm) tak, aby vznikol veniec . Papier otočím, aby sa mi čiary neotlačili na Pavlovu, položím na plech a jemne ho natriem olejom. Cesto lyžicou naukladám do kruhu a vytvorím "veniec" (sneh ukladajte skôr do výšky, v rúre sa ešte "roztiahne"). Rúru si medzitým rozohrejem na 170°, vložím plech a okamžite stiahnem teplotu na 100°. Pečiem (skôr len suším) 1,5 hodiny a potom ešte nechám Pavlovu vychladnúť v rúre. Riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak. Torta by mala aj po upečení zostať pekná bledá, zvonka chrumkavá a zvnútra mäkká a vláčna. Tesne pred servírovaním naložím na tortu vyšlahanú šlahačku a ozdobím ju ovocím.
Vrch torty sa môže pod ťarchou šlahačky a ovocia popraskať a prepadnúť, ale to vôbec nevadí. V niektorých receptoch som dokonca videla, že kuchár poklepal vrch Pavlovy lyžicou, aby sa prepadol a do vzniknutého "krátera" potom naložil šlahačku. Šlahačku a ovocie odporúčam dávať na tortu iba tesne pred servírovaním. Ak viete, že sa torta zje na posedenie, stužovač do šlahačky môžete vynechať.



Poznámka: Chcela som väčšiu tortu, preto som použila svoj overený recept zo 6 bielkov. Ak vám stačí menšia torta (napr. zo 4 vajec), suroviny si prepočítajte, alebo použite niektorý recept, čo som uviedla ako inšpiráciu. Keďže čerstvé drobné ovocie v našich končinách v tomto ročnom období nezoženiem, dala som jahodový a mandarinkový kompót a zelené listy sú z marcipánu (urobila som ich deň vopred). Smotanu na šlahanie som mala 40% a použila som aj stužovač šlahačky. Vzhľadom na šlahačku a ovocie, torta nepatrí medzi trvanlivé zákusky a odporúčam ju zjesť čo najskôr.
zdroj: ako inšpirácia (čo sa vzhľadu týka), mi poslúžili tieto Pavlovy  z www.cuisine.co.nz alebo www.mysquarefryingpan.com + moje úpravy 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk