15. 12. 2013

Tekvicová omáčka na cestoviny

Mám ešte od jesene v pivnici zásobu tekvíc a toto je jeden z mojich obľúbených tekvicových receptov. Nepíšem celkom presné množstvá surovín, túto omáčku robievam "od oka"...


Omáčka:
  • tekvica so žlto-oranžovou dužinou (asi tak okolo 3/4 kg)
  • 1 veľká cibuľa
  • olej
  • soľ
  • mleté biele korenie (stačí štipka)
  • kúsok čerstvého zázvoru (asi tak 1x1,5cm)
  • 2 - 3 strúčiky cesnaku podľa veľkosti
- špagety alebo iná cestovina
- parmezán na posypanie

Uvarím cestoviny (udržujem ich teplé) a popri tom uvarím omáčku. Na troche oleja orestujem cibuľu do zlatova, pridám pretlačené strúčiky cesnaku, na jemno nastrúhaný zázvor a krátko ich osmahnem (len aby cesnak a zázvor zavoňal). Množstvo cesnaku a zázvoru si prispôsobte svojej chuti. Potom pridám soľ, korenie a očistenú tekvicu nakrájanú na menšie kocky. Podlejem trochu vodou a udusím do mäkka (vody nedávajte veľa, aby ste omáčku nemali riedku). Keď je tekvica mäkká, rozmixujem omáčku ponorným mixérom a hotovo. Na tanieri posypem špagety s omáčkou nastrúhaným parmezánom (ja som dala hoblinky, vy si môžete parmezán nastrúhať aj na jemnejšie).
Poznámka: Ja som použila muškátovú tekvicu so žlto-oranžovou dužinou (u nás sa volá ľudovo aj "pánska" tekvica, alebo tekvica na pečenie). Je to nenáročná odolná tekvica s veľmi tvrdou striebristo sivo-zelenou šupkou a žlto-oranžovou dužinou, ktorá pri dobrom skladovaní v suchej a nie príliš chladnej pivnici alebo komore vydrží celú zimu až do jari (v našej pivnici až do marca/apríla). Viac sa o nej dočítate napr. TU
zdroj: vlastná improvizácia (skombinovala som viacero receptov). Podobne robievam z tejto zaujímavej tekvice aj polievky. Tu máte na ukážku recepty, ktorými som sa inšpirovala a poskladala som si svoju vlastnú omáčku.
http://emilycookingforays.blogspot.com
http://www.dipastaimpasta.it 
http://www.spiciefoodie.com 
http://www.pinterest.com/pin/150941024982687422/ 


2 komentáre:

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk