1. 10. 2013

Cuketový koláč s marcipánom, orechmi a čokoládou

Ďalší koláč s cuketou z mojej zbierky...


  • 3 vajcia
  • 300g cukor krupica
  • 150ml olej
  • 180g jogurt
  • 500g polohrubá múka
  • 600g nastrúhaná cuketa (300g na jemno + 300g na hrubšie, ako jablká na koláč)
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • 10g sóda bikarbona
  • 35g kakao
  • 150g marcipán nakrájaný na malé kúsky
  • 100g tmavá čokoláda nasekaná na kúsky
  • 50 - 100g vlašské orechy nasekané na kúsky
- veľký plech na pečenie 30x40 cm

Cuketu očistím (vydlabem a ošúpem), polovicu nastrúham na jemno a druhú polovicu na hrubšie (ako jablká na koláč). Celé vajcia vyšlahám s krupicovým cukrom do peny. Zašľahám olej, jogurt a múku zmiešanú s kokosom, kypriacim práškom, sódou a kakaom. Nakoniec už len ručne zľahka zamiešam na jemno nastrúhanú cuketu a nasekanú čokoládu, marcipán a orechy. Rozotriem na vymastený a vysypaný plech a upečiem. Ja som piekla asi 20 - 25 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Po upečení nechám koláč vychladnúť, natriem džemom (ja som dala jahodový) a posypem čokoládou alebo kokosom (ja som posypala nastrúhanou bielou čokoládou). Pokojne môžete dať na celý koláč aj čokoládovú polevu, alebo akúkoľvek inú, vašu obľúbenú polevu.
Poznámka: Nemusíte do koláča dávať orechy, marcipán aj čokoládu spolu dokopy. Úplne stačia aj dve suroviny, výborná je napr. kombinácia marcipán + čokoláda alebo orechy + marcipán. Množstvo si tiež môžete upraviť podľa svojej chute, niečoho viac, niečoho menej.
zdroj: starý zošit s receptami + moje úpravy


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk