16. 8. 2013

Lečo

Ja osobne si neviem predstaviť leto bez leča. Lečo, ako ho robím ja...


  • 5 ks zelená paprika
  • 5 ks rajčiny
  • 1 cibuľa
  • štipka soli
  • štipka cukru (1/2 kávovej lyžičky)
  • štipka čerstvo namletého čierneho korenia (nemusí byť)
  • masť (olej)
  • klobása (nemusí byť)
  • 3-4 vajcia

Množstvá surovín sú len orientačné, niekto má rád lečo viac paprikové, niekto zase rajčinové. Klobásu môžete vynechať. Ak vám v leče vadia rajčinové šupky, môžete ich ošúpať (rajčiny narežem do kríža, sparím vriacou vodou, ochladím v studenej vode a ošúpam). Ja rajčiny nešúpem, mne šupky nevadia a zvyšok rodiny lečo veľmi "nemusí" :) Postup je úplne jednoduchý. Na masti (oleji) orestujem veľkú cibuľu do sklovita. Ak robím lečo s klobáskou, pridám klobásu a tiež ju krátko orestujem (ja zvyčajne robím bez klobásy, takže tento krok vynechávam). Potom pridám soľ, cukor, mleté čierne korenie (nemusí byť), očistenú papriku nakrájanú na pásiky a zakryté podusím, kým paprika nie je mäkká (treba občas premiešať, aby vám to neprihorelo). Ak máte radi pikantné lečo, môžete dať jednu papriku štipľavú a vynechať mleté čierne korenie. Nakoniec pridám na osminky nakrájané rajčiny a znovu krátko podusím, aby rajčiny pustili šťavu, ale nerozvarili sa úplne. Nakoniec pridám rozšlahané vajíčka a miešam, kým vajíčka nestuhnú. Hotovo.
Poznámka: Ja mám lečo najradšej s čerstvým chlebom, alebo pečivom. Moja babka napríklad celý svoj život podávala k leču ako prílohu halušky (obyčajné, múčne) a moja mama zase ryžu. A moja svokra zase robí lečo so smotanou, ale to je už trochu iný recept (recept pridám niekedy nabudúce, keď nafotím).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk