10. 5. 2013

Pečená (grilovaná) reďkovka

Máte veľkú úrodu reďkoviek? Skúste ich upiecť alebo ugrilovať... u nás boli s čerstvým kozím syrom, jogurtovým dipom (s cesnakom a kôprom) a chlebom. Ale viem si ich predstaviť napríklad aj ako zaujímavú prílohu k mäsu...


  • červené reďkovky
  • soľ
  • rasca
  • olej (maslo)
jogurtový dip: 
  • jogurt
  • strúčik cesnaku
  • čerstvý mladý kôpor

Postup je úplne jednoduchý. Reďkovky nakrájam na menšie kúsky (malé reďkovky nechám celé), naukladám na plech (vyložený namasteným papierom na pečenie), osolím, posypem rascou, pokvapkám rozpusteným maslom (alebo olejom) a upečiem (alebo ugrilujem) do mäkka. Ja som piekla na 180 °C (čas záleží od množstva a veľkosti reďkoviek - každá rúra pečie inak, riaďte sa svojou rúrou). Hotovo.
Poznámka: Môžete použiť aj staršie prerastené, už trochu štipľavé reďkovky, ale nie drevnaté! Myslím, že by sa dali grilovať aj vonku na záhradnom grile (ale zatiaľ som to neskúšala).
Jogurtový dip: Do jogurtu roztlačím strúčik cesnaku a zamiešam na jemno nasekaný kôpor.
zdroj: recept  na grilované reďkovky som našla na zahraničných blogoch už pred pár rokmi, ale neuložila som si link, takže prikladám aspoň tieto tri náhodne nájdené linky pre inšpiráciu - www.ibreatheimhungry.com alebo www.theprimalist.com alebo thebitesizedblog.com.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk