16. 8. 2012

Pečené cuketové hranolky

Pečená cuketa, ktorá vyzerá a aj chutí ako vyprážaná, ale je "iba" pečená ...


Množstvá surovín sú iba orientačné:
  • veľká prerastená cuketa
  • olej
na cestíčko:
  • vajcia
  • hladká múka
  • mlieko (voda)
  • soľ
  • koreniny podľa vašej chuti
na obaľovanie:
  • strúhanka zmiešaná s nastrúhaným parmezánom (v pomere asi 2 lyžice parmezánu na 1 šálku strúhanky) alebo obyčajná strúhanka

Väčšiu prerastenú cuketu očistím (ošúpem a vydlabem) a nakrájam na hranolky vysoké asi 5 - 6cm. Plech na pečenie vyložím papierom, ktorý ešte natriem olejom. Z vajec, múky, mlieka (vody), soli a korenín si urobím hustejšie cestíčko, do ktorého namáčam cuketové hranolky. Obalím ich v strúhanke zmiešanej s parmezánom. Naukladám na plech, mašlovačkou každý kúsok jemne "napatlem" olejom a upečiem. Ja som piekla na 200°asi 20 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). V polovici pečenia ich môžete pomocou lopatky poobracať, aby boli opečené zo všetkých strán rovnako.
Poznámka: Cestíčko na namáčanie odporúčam osoliť a okoreniť viac než zvyčajne, cuketa znesie dosť soli aj korenín. Koreniny môžete dať akékoľvek svoje obľúbené - ja som teraz dala iba čerstvo namleté čierne korenie. Ak sa vám nechce robiť cestíčko, tak môžete cuketové hranolky len jednoducho obaliť v trojobale a upiecť, sú tiež veľmi dobré. Ak nemáte parmezán, môžete použiť len strúhanku (s parmezánom sú podľa mňa lepšie - ale to je iba môj subjektívny názor :). Aj s obyčajnou strúhankou sú výborné. Chutia a vyzerajú ako vyprážané, ale nie sú. 
zdroj: inšpiráciu som čerpala z  prairiesonpetals.blogspot.com alebo podobný recept nájdete napríklad aj na sixsistersstuff.com  alebo aj na thegirlwhoateeverything.com  + moje úpravy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk