14. 8. 2012

Kakaové cuketové rezy s citrónovou polevou

Ďalšia variácia na moje obľúbené cuketové rezy ...


cesto:
  • 3 vajcia
  • 200 - 250g jemný kryštálový cukor (krupica)
  • 1 vanilkový cukor (20g) - nemusí byť
  • 150ml olej
  • 50ml mlieko (voda)
  • 500g nastrúhaná cuketa
  • 500g polohrubá múka
  • 20g tmavého kakaa
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • 1 lyžička kopcom sódy bikarbony
poleva:
  • šťava z 1 veľkého citróna
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • práškový cukor podľa potreby
 - plech na pečenie 29 x 38cm vysoký 4cm

Cuketu očistím, vydlabem a nastrúham na hrubšie (ako keď strúham jablká na koláč). Celé vajcia vyšlahám s kryštálovým cukrom do peny. Zašlahám olej, mlieko (vodu) a potom striedavo (po častiach) pridávam múku zmiešanú s kakaom a práškom do pečiva a nastrúhanú cuketu. Všetko spolu dobre premiešam, vylejem na vymastený a hrubou múkou vysypaný plech a upečiem (môžete dať aj papier na pečenie). Ja som piekla asi 25 - 30 min. na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Upečený koláč nechám vychladnúť a polejem citrónovou polevou. Nakrájam na rezy, kocky - podľa nálady (ja som dnes nakrájala na väčšie trojuholníky).
Poleva: Citrón odšťavím. Citrónovú šťavu vyšlahám s práškovým a vanilkovým cukrom na nie veľmi hustú polevu, ktorú natriem na vychladnutý koláč a nechám zaschnúť. Množstvo cukru záleží od veľkosti a šťavnatosti citróna (približne asi tak okolo 250-300g).
Poznámka: Poleva je výborná aj čokoládová (my sme mali teraz chuť na citrónovú). Pod čokoládovú polevu zvyknem natrieť ešte džem. Množstvo cukru v recepte si môžete upraviť podľa svojej chuti a tiež podľa druhu polevy, ktorú použijete. Do cesta môžete na záver (pred pečením) pridať aj trochu nasekaných orechov alebo hrozienok - ja som dnes nedávala. Ak nemôžete (alebo z nejakého dôvodu nechcete) mlieko, môžete ho nahradiť vodou alebo rastlinným mliekom. Koláč na foto je s vodou. Ak chcete mať rezy trochu vyššie, skúste použiť o niečo menší plech na pečenie. 
zdroj: starý zošit s receptami + moje úpravy (recept som si upravila tak, aby neobsahoval mlieko, čokoládu ani orechy)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk