18. 8. 2012

Džem zo žltej cukety s citrónom

DŽEM ZO ŽLTEJ CUKETY S CITRÓNOM

Čo poviete na cuketovo - citrónový džem? ... ak máte žlté cukety, môžete vyskúšať ...


1kg očistenej žltej cukety, 4 stredne veľké citróny, 500g kryštálového cukru

Ako prvé si (podľa možnosti deň vopred) pripravím poháre. Ja to robím tak, že vyumývané a od vody odtečené poháre ešte vložím do dobre vyhriatej rúry (cca 180°), ktorú ale hneď vypnem a poháre v nej nechám vychladnúť.
Cukety očistím (ošúpem, vydlabem) a nakrájam na menšie kúsky. Citróny tiež ošúpem a odstránim aj bielu časť pod šupkou (ako keď šúpem pomaranče alebo grepy na jedenie). Nakrájam na plátky, povyberám všetky zrniečka a nakrájam na menšie kúsky. Nakrájané cukety a citróny dám do hrnca so silným dnom a zasypem cukrom. Pomaly varím, až kým cuketa nezmäkne. Vypnem, nechám chvíľku povychladnúť a potom rozmixujem ponorným mixérom na hladkú masu. Potom ešte raz krátko prevarím. Horúci džem nalejem do suchých a čistých pohárov a rýchlo ho (ešte horúci) zaviečkujem. Poháre naukladám na plech a vložím do vyhriatej rúry (cca 180°), ktorú ale hneď vypnem a poháre v nej nechám vychladnúť. Je to niečo ako moja obdoba starej techniky, ktorú používali naše babičky (horúci džem zabaliť do deky a nechať vychladnúť). Vychladnutý džem odložím na chladné a tmavé miesto.
Poznámka: Na tento džem sú vhodné väčšie prerastené cukety. Ja som dala aj jednu menšiu cuketku so šupkou, kvôli farbe. Ak dáte iba ošúpané cukety, džem bude mať trochu bledšiu farbu. Do džemu by sa celkom určite hodila aj nastrúhaná citrónová kôra. Ja som mala iba obyčajné (chemicky ošetrené) citróny, takže kôru som nedávala. Tento džem nie je vhodný na plnenie rôznych buchiet a rohlíčkov, pretože pri pečení vyteká. Toto je skôr redší džem na natieranie, napr. vianočného pečiva, do zákuskov alebo na chlieb.
zdroj: vlastný recept
Ak vás môj cuketový džem zaujal, môžete si napríklad pozrieť aj tento veľmi zaujímavý recept na CUKETOVÝ DŽEM s citrónom a zázvorom. Len čo mi dorastú cukety, chcela by som ho ešte vyskúšať :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk