10. 7. 2012

Marhuľový koláč (bublanina) s makom

Pri tomto koláči som sa inšpirovala svojim vlastným receptom :) ... áno, aj to sa dá :)). Vymenila som múku a škrob, dala viac cukru a maku, vynechala som nastrúhanú citrónovú kôru a zmenila ovocie. Pozrite si tento ČEREŠŇOVÝ KOLÁČ S MAKOM a uvidíte rozdiely. Ak chcete, vyskúšajte ... obidva sú výborné a obidva sa dajú urobiť prakticky s akýmkoľvek ovocím ...


  • 2 vajcia
  • 150g kryštálového cukru
  • 100ml oleja
  • 100ml mlieka (alebo vody)
  • 180g polohrubej múky
  • 50g kukuričného škrobu (maizena)
  • štipka soli
  • 1 lyžička prášku do pečiva (ja som dala 8g)
  • 2 lyžice celého maku (asi 30g)
- čerstvé marhule
- okrúhla forma na ovocný koláč (moja má priemer 30cm)

Celé vajcia vyšlahám s cukrom do peny. Zašlahám olej a mlieko (ja som dala vodu) a potom zašlahám múku zmiešanú s práškom do pečiva, zemiakovým škrobom a štipkou soli. Úplne nakoniec zľahka zamiešam mak. Vylejem do vymastenej a hrubou múkou vysypanej formy (môžete použiť aj papier na pečenie), naukladám marhule nakrájané na menšie kúsky a upečiem. Ja som piekla na 180°asi 25 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Poznámka: Ak chcete tento koláč piecť na klasickom veľkom koláčovom plechu (30x40cm) odporúčam zdvojnásobiť dávku. Mak môžete vynechať. Ak nemôžete, alebo (z nejakého dôvodu) nechcete mlieko, dajte rastlinné mlieko alebo vodu. Koláč na foto je urobený s vodou.
zdroj: Čerešňový koláč s makom  + moje úpravy :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk