18. 2. 2012

SMAJLÍK alebo Narodeninová torta

Tak túto tortu som si pôvodne predstavovala úplne inak :) Mala som takú naivnú predstavu, že na 18-te narodeniny mojej dcéry jej upečiem krásnu tortu v jemných pastelových farbách, najlepšie v tvare srdiečka, ozdobenú nežnými kvietkami...
A dokonca som bola ochotná konečne sa už naučiť modelovať ruže z marcipánu a ako záložnú variantu, pre prípad, že moje výtvory budú nepoužiteľné, som mala vyhliadnutý e-shop s ružičkami z pravej belgickej čokolády :)
Ale poznáte to - človek mieni a dieťa mení ... moja milá dcérenka zahlásila, že chce smajlíka ... VEĽKÉHO ŽLTÉHO SMAJLÍKA!!!... ja osobne nemám nič proti takýmto tortám, ale keď som si predstavila, ako sa asi zatvária obidve naše staré mamy, keď ho uvidia, zahmlilo sa mi pred očami :)) Nuž, čo sa dá robiť, tento druh humoru je v našej rodine asi dedičný :)... takže hlboký nááádych a výýýdych a ideme robiť smajlíka :)


Korpus som robila podľa TOHTO výborného receptu (je tam aj pekný názorný fotopostup). Upiekla som si dva korpusy po 5 vajec, takže torta bola dosť vysoká (mala som formu s priemerom 28cm). Krém som robila TENTO čokoládový a je tiež výborný.  Na potiahnutie torty som použila bielu plastickú čokoládu, ktorú som zafarbila na žlto. Korpusy som prekrojila na dve časti a naplnila. Trochu krému som si nechala na pomazanie celej torty zvonka, aby sa mal poťah z plastickej čokolády na čo prilepiť. Tortu som dala poriadne zachladiť do chladničky. Plastickú bielu čokoládu (1,5kg) som si najskôr zafarbila na žlto kvapkou žltého gelového farbiva a potom som ju vyvaľkala asi tak na hrúbku 2 - 3mm. Pomocou valčeka som čokoládu preniesla na tortu, celú tortu som rukami uhladila, ako sa najlepšie dalo a nakoniec som orezala presahujúce okraje. Kúsok plastickej čokolády som zafarbila na čierno, rozvaľkala a pomocou vykrajovačiek a noža som urobila ústa a oči. S pomocou zvyšného krému som ich prilepila na tortu a hotovo. Celú potiahnutú tortu som dala do chladničky.
Musím povedať, že s plastickou čokoládou som robila po prvý krát a z výsledkom nie som celkom spokojná, pretože sa mi s ňou dosť zle robilo. Asi najviac mi vadilo, že plastická čokoláda bola dosť tvrdá a  pomerne dlho mi trvalo, kým sa mi ju podarilo zafarbiť a zároveň rukami dostať do "plastelínovej podoby", aby s ňou bolo možné potiahnuť tortu. Ale pravda je, že ja ani nemám žiadne špeciálne nástroje na takéto poťahované torty a všetko som robila len ručne. Dodatočne, keď som už mala tortu hotovú, tak som sa niekde na nete dočítala, že plastickú čokoládu je dobré dať na chvíľku zohriať do mikrovlnky (aby zmäkla), takže nabudúce vyskúšam a uvidím, či to bude lepšie. Mali sme belgickú čokoládu značky Barima a 1,5kg tejto plastickej čokolády stálo viac, ako všetky ostatné suroviny na tortu dohromady :) Ale zase chuťovo bola naozaj výborná, určite ju ešte na nejakú tortu kúpim.
zdroj: recepty z varecha.sk + moja improvizácia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk