26. 2. 2012

Mäsové placky s kari korením

Podobné recepty už niekoľko rokov kolujú po internete... toto je moja verzia, upravená podľa našej chute...


  • 500g (max. 600g)  mäsa (kuracie alebo morčacie prsia, vykostené zajačie chrbty)
  • 1 veľká cibuľa
  • 4 vajcia
  • 4 lyžice oleja
  • 2 lyžice sójovej omáčky
  • 1 lyžica worcestrovej omáčky
  • 50g zemiakového škrobu (solamyl)
  • 1 lyžička soli zarovno
  • 1 lyžička kari korenia kopcom
  • 1 lyžička mletej červenej papriky zarovno


Mäso nakrájam ostrým nožom na maličké kúsočky (najmenšie aké som schopná nakrájať), cibuľu tiež nakrájam nadrobno. Z ostatných surovín vymiešam marinádu a zmiešam z mäsom a cibuľou. Nechám cez noc  zakryté v chladničke. Neľakajte sa, je to trochu redšie, ale cez noc v chladničke to zhustne. Na druhý deň hmotu premiešam a smažím na rozpálenom oleji menšie placky, nie veľmi prudko, aby sa presmažili aj zvnútra. Kladiem ich na papierové obrúsky, aby odsali prebytočný olej.
Mäso som skúšala nasekať aj v kuchynskom robote, ale nebolo to ono. Najlepšie je nakrájať ho ručne. Placky som už robila aj z vykostených zajačích chrbtov a boli tiež výborné. Množstvo soli a korenín si môžete prispôsobiť podľa svojej chuti. Mám niekoľko druhov kari korenia, vždy dám iné a placky majú zakaždým úplne inú chuť. Placky na foto sú robené z kuracích pŕs. Dala som 600g mäsa a urobila som 12 menších placiek.
zdroj: starý zošit s receptami + moje úpravy (v pôvodnom recepte bolo veľmi veľa soli a červenej papriky)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk