27. 2. 2012

Linecké pečivo 3 : 2 : 1

Klasické linecké pečivo v pomere 3 : 2 : 1 ... v jednoduchosti je krása ...


  • 300g hladkej múky
  • 200g masla
  • 100g práškového cukru (ja dávam 80g cukru + 1 vanilkový cukor 20g)
  • 1 žĺtok - podľa potreby (dajte iba v prípade, ak sa vám cesto nedá zmiesiť)
- džem na plnenie, rum

V miske si zmiesim cesto (robí sa to lepšie ako na pracovnej doske). Toto cesto sa trochu horšie zmiesuje, pretože je bez vajíčka. Treba trpezlivo miesiť, maslo pod rukami zmäkne a nakoniec sa všetko spojí, len to chvíľu trvá. Ak by ste naozaj mali pocit, že sa vám to nechce spojiť, môžete pridať 1 žĺtok. Zmiesené cesto preložím na pomúčenú dosku, vytvarujem bochník a dám ho na chvíľu zachladiť do chladničky. Potom ho rozvaľkám na 3 - 4mm, vykrajujem formičkami rôzne tvary a ukladám na plech vyložený papierom na pečenie. Na plech dávam vždy rovnaké tvary, aby sa mi piekli rovnomerne. Piekla som na 180° asi 8 - 10 min podľa veľkosti (každá rúra pečie inak - riaďte sa svojou rúrou). Mali by zostať pekné bledé, iba odspodu majú byť upečené do bledohneda. Nechám vychladnúť na rovnej ploche a potom zlepujem hrubšou vrstvou džemu. Do džemu ktorým plním pečivo, zvyknem kvapnúť trochu rumu (nie veľa), pečivo skôr zmäkne a pekne vonia (ja som plnila jahodovým a marhuľovým džemom). Naplnené nechám do druhého dňa na rovnej podložke (aby spevneli), až potom dám do krabíc a uložím na chladné miesto. Pečivo potrebuje po naplnení 2 - 3 dni na zmäknutie.
zdroj: všeobecne známy recept + moje úpravy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk