2. 2. 2012

Lángoše s kyslou smotanou

Jednoduché a rýchle lángoše...


  • 1 vajce
  • 200g hustej kyslej smotany (ja som dala 18%)
  • 300ml vody alebo mlieka
  • 1 lyžička kopcom soli
  • 1 lyžička cukru
  • 700 - 750g polohrubej alebo hladkej múky
  • 1 kocka droždia (42g)

- olej na vyprážanie
- cesnaková pasta na potieranie (cesnak+soľ+voda)

Zamiesim si pomerne tuhé cesto. Ja som ho robila v domácej pekárni. Najskôr som dala  vajce, smotanu, vodu (mlieko) a soľ , potom 700g múky a na vrch som dala namrvené droždie. Keď začala pekáreň miešať prisypala som múku podľa potreby. Množstvo múky záleží od veľkosti vajca a od hustoty smotany, ak máte riedku smotanu musíte dať viac múky. Ak budete robiť ručne, tak si zo 100ml vlažného mlieka, lyžičky cukru a droždia urobte kvások. Cesto nechám dobre vykysnúť. Vykysnuté cesto dám na pomúčenú dosku, rozdelím na 8 rovnako veľkých kúskov, každý vytvarujem na bochníček a nechám prikryté utierkou na pomúčenej doske aspoň 30  min. podkysnúť. Potom každý kúsok pomúčenými rukami jemne vyťahujem od stredu do tvaru okrúhleho lángoša a nechám znova chvíľu podkysnúť (v strede by mali byť o niečo tenšie ako na okrajoch). Takto si pripravím všetky, aby som sa potom nezdržovala pri smažení. Vyprážam na 3 - 4cm vrstve oleja v hlbokej panvici do bledohneda z obidvoch strán. Po usmažení ich ukladám na papierové obrúsky, aby odsali prebytočný olej. Najlepšie sú teplé, potreté cesnakovou pastou. Ak ich necháte dobre nakysnúť, lángoše budú dosť veľké a hrubé (také majú byť). Ak chcete menšie porcie, cesto si rozdeľte na viac kusov.
Cesnakovú pastu na natieranie robím tak, že prelisujem 4 -6 strúčikov cesnaku do pohára, pridám kávovú lyžičku soli a trochu vody a miešam, kým sa soľ nerozpustí. Mašľovačkou si každý natrie teplý lángoš podľa svojej chuti.
zdroj: všeobecne známy recept + moje úpravy (recept je prispôsobený na domácu pekáreň)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk