1. 12. 2011

Jelení guláš

Dostala som ako darček kúsok jelenieho mäsa (mrazeného), nakrájať na plátky sa to nedalo, no tak čo s tým... no predsa náš obľúbený guláš, čo iné :)


  • cca 1kg jelenieho mäsa nakrájaného na kocky
  • 2 - 3 veľké červené cibule
  • poriadna lyžica masti (alebo adekvátne množstvo oleja)
  • kúsok údenej slaniny
  • 3 veľké strúčiky cesnaku
  • soľ
  • mletá červená paprika (sladká aj štipľavá)
  • mleté čierne korenie
  • 1 bobkový list
  • 10 ks borievky
  • majorán
  • 1 čerstvá zelená paprika
  • 2 paradajky (v zime lečo)
  • asi 1kg zemiakov nakrájaných na kocky, 
  • poriadna hrsť sušených húb (dala som dubáky)

Guláš som varila v tlakovom hrnci. Na masti (alebo na oleji) orestujem cibuľu, pridám slaninku nakrájanú na malé kocky, chvíľu orestujem, potom pridám cesnak nasekaný na drobno a krátko ho osmahnem (len aby zavoňal). Potom pridám nakrájanú papriku a paradajky (ktoré som predtým sparila a ošúpala) a tiež krátko orestujem. Pridám soľ a všetky koreniny (okrem majoránky) a nakoniec aj mäso, všetko spolu orestujem, aby sa mäso zatiahlo. Podlejem vodou a udusím do mäkka. Ja som varila v tlakovom hrnci presne 20 minút od natlakovania. Hrniec som potom nechala samovoľne odtlakovať, otvorila som ho a skontrolovala, či je mäso mäkké. Pridala som zemiaky nakrájané na kocky a dubáky, ktoré som predtým sparila vriacou vodou. Všetko som podliala vodou tak, aby zemiaky aj mäso boli ponorené a varila ešte 5 minút od natlakovania. Hrniec som nechala samovoľne odtlakovať, otvorila som ho a skontrolovala, či sú mäso aj zemiaky mäkké. Nakoniec som pridala majoránku (zvyknem ju nad hrncom pomrviť v rukách, aby sa lepšie uvoľnila vôňa). Dochutila, dosolila a doliatím vody som upravila hustotu podľa svojich predstáv a nakoniec som guláš ešte krátko prevarila. Hotovo.
Namiesto vody by bol na podlievanie lepší nejaký dobrý vývar z kostí. V zime dávam namiesto čerstvej zeleniny malý pohár domáceho leča, ktoré pridám neskôr až spolu so zemiakmi. V mojom tlakovom hrnci naozaj stačilo variť iba 20 minút a mäso bolo úplne mäkké.
zdroj: rodinný recept


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk