1. 11. 2011

Crazy želé torta

Inšpirovala som sa tortou, ktorú som  už dávnejšie videla niekde na internete, ale urobila som si ju (ako vždy) po svojom ... len som si zase (ako vždy) neuložila link :))... z pôvodného receptu som vlastne použila iba ten nápad so želé kockami v bielom kréme... keď tú tortu nájdem, tak určite pridám link, pretože bola naozaj veľmi pekná... zatiaľ si pozrite aspoň túto krásnu nepečenú želé bábovku  s rovnakým nápadom, ktorá pribudla tento týždeň na jednom z mojich obľúbených blogov.


Korpus:
  • 3 vajcia
  • 90g kryštálového cukru
  • 70g hladkej múky
  • 20g kakaa
  • 3 lyžice oleja
Želé kocky:
  • 1 žlté želé extra silné od dr. oetkera
  • 1 červené želé extra silné od dr. oetkera
  • 1 zelené želé extra silné od dr. oetkera
  • ovocný sirup + voda podľa návodu (spolu 500ml)
  • kryštálový cukor podľa chuti
Krém:
  • 200ml smotana na šlahanie
  • 2 x 200g kyslá smotana (ja som dala 16%)
  • 200g mascarpone
  • 1 želatinový stužovač za studena od dr. oetkera
  • 1 vanilkový cukor
  • práškový cukor podľa chuti

Želé kocky: Najskôr som si urobila želé podľa návodu na obale, každú farbu zvlášť samozrejme. Časť vody som nahradila ovocným sirupom (100ml sirupu + 400ml vody + 2 lyžice cukru), do červeného želé som dala jahodový a do žltého broskyňový sirup. Do zeleného želé som dala len vodu a 3 lyžice cukru (zelený sirup som nezohnala). Každé želé som prevarila a naliala do plytkého polievkového taniera, nechala vychladnúť a potom dala ešte do chladničky dobre stuhnúť. Stuhnuté som nakrájala na väčšie kocky (asi 2x2cm). Použila som len pekné kocky zo stredu taniera, okrajky som odložila a dcérka ich potom použila na výrobu crazy muffiniek pre deti.
Korpus: Kým želé tuhlo, upiekla som korpus (piekla som vo forme s priemerom 26 cm). Dno formy som vyložila papierom na pečenie, celú formu som jemne vymazala olejom a dno som vysypala hrubou múkou. Vyšľahám si bielky do tuha a po lyžiciach pridávam cukor. Znížim otáčky na šlahači na minimum a potom po jednom pridávam žĺtky striedavo s olejom. Nakoniec už len ručne, veľmi jemne vmiešam preosiatu múku s kakaom. Pečiem na 170 - 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Krém: Najskôr som zmiešala mascarpone s kyslou smotanou a cukrom podľa chuti. Potom v druhej miske vyšlahám zo smotany a vanilkového cukru tuhú šlahačku a jemne (najlepšie ručne) ju zamiešam do krému z mascarpone a kyslej smotany. V ďalšej miske si pripravím želatinový stužovač za studena podľa návodu (100ml teplej vody + stužovač) a rýchlo k nemu zašlahávam (po častiach)  pripravenú hmotu.
Dokončenie: Na vychladnutý korpus som naukladala kocky želé a zaliala ich bielym krémom, znovu rozhodila kocky želé a opäť zaliala krémom (nepoužila som všetko želé). Formu som jemne pobúchala o stôl, aby sa krém dostal do každej štrbiny medzi želé a dala som tortu poriadne stuhnúť do chladničky (najlepšie cez noc). Pred servírovaním som jemne prešla po obvode torty tenkým nožom a otvorila som formu. Biely krém nie je ani po stuhnutí úplne tuhý, ale je taký jemne penovitý a robí zaujímavý kontrast k úplne tuhému želé.
zdroj: internet + moja vlastná improvizácia (skombinovala som si svoj overený recept na korpus a krém) a konečne som našla link na tortu, ktorou som sa inšpirovala, čo sa vzhľadu týka ...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk