23. 9. 2011

Čučoriedková torta s bielou čokoládou

Potrebovala som upiecť jednu tortu pre dvoch oslávencov súčasne ... lenže, jeden má rád čučoriedky a druhý bielu čokoládu ... a takto som to skombinovala :)


Korpus:
  • 2 vajcia
  • 60g práškového cukru
  • 2 lyžice oleja
  • 50g hladkej múky
  • 10g kakaa
  • džem na potretie korpusu

Čučoriedková pena:
  • 1 želatinový stužovač za studena dr. oetker + 100ml vody
  • 100g čučoriedkového džemu
  • 250g kyslá smotana alebo hustý smotanový jogurt
  • 250ml smotana na šlahanie
  • čučoriedky čerstvé alebo zavárané (stačí trochu)

čokoládová pena: 1 želatinový stužovač za studena dr. oetker + 100ml vody, 100g bielej čokolády, 250g kyslá smotana alebo hustý smotanový jogurt, 250ml smotana na šlahanie

Korpus som piekla v otváracej forme s priemerom  24cm. Do formy som dala papier na pečenie, jemne vymazala, a dno som vysypala hrubou múkou. Vyšlahala som si bielky do tuha a po lyžiciach zašlahala cukor. Potom som na najnižších otáčkach postupne po jednom pridala žltky a olej po lyžiciach (môžete aj ručne). Nakoniec som už len ručne zamiešala múku s kakaom. Piekla som na 180° asi 20min (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Upečený korpus som nechala vychladnúť vo forme. Jemne som ho potrela redším džemom (môžete vynechať) a potom som na korpus naliala čučoriedkovú penu a dala do chladničky stuhnúť. Na dobre stuhnutú čučoriedkovú penu som nakoniec naliala penu z bielej čokolády a tiež dala stuhnúť do chladničky.

Čučoriedková pena: Najskôr som si vyšlahala šlahačku. Potom som si v ďalšej mise pripravila želatinový stužovač podľa návodu na obale (100ml teplej vody + stužovač) a zašlahala som najskôr čučoriedkový džem, potom kyslú smotanu a nakoniec vyšlahanú šlahačku (cukor som vôbec nedávala, džem bol sladký dosť). Do krému môžete zamiešať trochu čerstvých alebo zaváraných čučoriedok (nie je nutné - ak dáte kvalitný džem môžete vynechať). Krém som naliala na korpus a nechala dobre stuhnúť!

Čokoládová pena: Postup je ten istý, iba namiesto džemu dáme rozpustenú bielu čokoládu (čokoládu je najlepšie rozpustiť nad parou). Cukor som tiež vôbec nedávala, čokoláda bola sladká dosť. Penu som naliala na stuhnutú čučoriedkovú penu a celú tortu som dala poriadne stuhnúť do chladničky.
zdroj: môj vlastný recept - skombinovala som svoje overené recepty na korpus a krémy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk