31. 8. 2011

Tvarohové taštičky s ovocím

Jednoduchý rýchly recept s jednou úžasnou "vychytávkou" na zahustenie riedkeho tvarohu, ktorá sa dá použiť aj v iných koláčoch. Puding bez varenia používam vo svojich receptoch často, ale použiť ho na koláče, ktoré sa pečú, ma nikdy nenapadlo :) ... tento super nápad som našla na toprecepty.sk ...


  • lístkové cesto (ja som mala chladené rozvaľkané - 2ks)
  • 500g tvaroh, 
  • 1 vajce
  • 1 vanilkový puding bez varenia Creme Olé
  • práškový cukor podľa chuti
  • čerstvé alebo zavárané ovocie
- rozšlahané vajíčko na potretie

Tvaroh zmiešam s vajíčkom a pudingom Creme Olé bez varenia (stačí aj ručne). Ochutnám a dosladím (pozor - puding je sladký). Hotové rozvaľkané cesto rozkrájam na rovnaké obdĺžničky. Jednu polovicu radielkom ponakrajujem a na druhú časť naložím tvaroh a ovocie. Preložím napoly a kraje jemne postláčam dokopy. Vrch taštičiek natriem rozšlahaným vajíčkom a upečiem na plechu vyloženom papierom na pečenie. Piekla som na 220° asi 15 - 20 minút (každá rúra pečie inak - riaďte sa svojou rúrou). Tvaroh môžete dať jemný krémový aj hrudkovitý, funguje to so všetkými. Z dvoch kusov chladeného lístkového cesta a 500g tvarohu som urobila 16 ks taštičiek.
Poznámka: Lístkové cesto sa má piecť na vyššej teplote (ako iné cestá), pretože obsahuje veľa tuku. Pri natieraní rozšlahaným vajíčkom dajte pozor, aby ste nenatreli bočné okraje cesta, nebude vám potom lístkovať.
Zdroj: toprecepty.sk + moje úpravy

 
***


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk