21. 8. 2011

Halušky z cukety

Tieto cuketové halušky som objavila len nedávno na varecha.sk a musím povedať, že je to jeden z tých geniálne jednoduchých receptov, ktoré dokážu naozaj príjemne prekvapiť.


  • 1 veľká na jemno nastrúhaná žltá cuketa
  • 1 vajce
  • hladká alebo polohrubá múka podľa potreby
  • štipka soli

Postup je úplne jednoduchý. Cuketu očistím (rozkrojím, vydlabem mäkké vnútro a ošúpem) a potom nastrúham na jemno. Pridám vajíčko, soľ a toľko múky, aby vzniklo primerane husté haluškové cesto. Pretláčam cez sitko na halušky do vriacej vody a keď vyplávajú navrch, krátko ich povarím. Vyberiem a ešte teplé servírujem. Ak viem, že halušky sa budú jesť neskôr, tak ich prepláchnem studenou vodou, jemne omastím olejom a premiešam. Recept som si mierne upravila, vynechala som vegetu a múku dávam podľa potreby (v pôvodnom recepte je 6 lyžíc hladkej múky na jednu cuketu). Cuketu môžete dať samozrejme aj zelenú, ale ja mám radšej žltú, má podľa mňa jemnejšiu chuť ako zelená. Na moje veľké prekvapenie má tento recept u nás doma nevídaný úspech. Cuketové halušky som už robila nielen ako prílohu k mäsu na šťave, ale napríklad aj s vajíčkami, alebo so syrovou omáčkou a aj ako závarku do polievky. Mne osobne veľmi chutia napríklad aj na sladko s tvarohom :) A napríklad v tomto recepte som do nich pridala kôpor a podávala ich ako prílohu ku kuracím prsiam na smotane.
zdroj: inšpirácia z varecha.sk + moje úpravy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu

Loading

SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 
iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk