23. 6. 2011

Ovocná želé torta - nepečená

Tak táto torta bola urobená špeciálne do jednej súťaže ... pôvodne sa mi ju ani veľmi nechcelo robiť (bola som unavená), ale dcéra kúpila sirup, tak som si ho aspoň otestovala, no a musím povedať, že je "fáákt huustýý" :))... a tento jahodový pre deti bol dokonca bez chémie... už rozmýšľam že ho niekedy skúsim (ale v inej príchuti) na punčové rezy :)


Potrebujeme:
  • BB keksy (ja som dala kakaové)
  • čerstvé ovocie (ja som dala jahody, maliny, černice a banány)
  • otváracia tortová forma (moja má 22cm)

Želé pena:
  • 200ml jahodového sirupu Sodastream goodness for kids
  • 20g práškovej želatiny
  • 100ml vody
  • 200g kyslej smotany alebo hustého smotanového jogurtu
  • 250ml smotany na šlahanie
  • práškový cukor podľa chuti

Postup je úplne jednoduchý. Na dno tortovej formy si naukladám BB keksy, snažím sa vyplniť celé dno. Podľa potreby si keksíky rozkrájam zúbkovaným nožom na trojuholníky. Ovocie naukladám na keksy tak, aby pekne vyniklo na reze. Opatrne zalejem želé-penou a dám do chladničky stuhnúť, najlepšie cez noc, aby keksíky odvlhli. Hotovo. Krájam až po stuhnutí (nožom opatrne prejdem po obvode formy a formu otvorím - ja mám silikonové boky, takže mi to ide pekne). Pri servírovaní si pomáham nožom a servírovacou lopatkou.

Želé pena: Najskôr si dám nabobtnať želatinu do 100ml vody minimálne na 30 min. Vyšľahám si  šlahačku. Želatinu zahrejem tak, aby bola tekutá (nevariť!). Sirup zmiešam s kyslou smotanou alebo jogurtom a zašľahám teplú želatinu. Nakoniec zašlahám vyšlahanú šlahačku. Pozor strieka to - odporúčam použiť misku s krytom. Ochutnám a keď treba, tak dosladím. Ja som nesladila vôbec, sirup bol dosť sladký.
 Sirup si môžete nakombinovať podľa ovocia (k jahodám jahodový, k broskyniam broskyňový a pod). Ak nemáte tento konkrétny sirup odporúčam dať nejaký kvalitný bez chémie, alebo čerstvú ovocnú šťavu.
zdroj: môj vlastný recept - tortu som poskladala z viacerých mojich overených receptov


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk