16. 6. 2011

Nepečená jahodová torta s čokoládovou penou

Jednoduchá a pomerne aj rýchla nepečená jahodová torta z posledných tohtoročných jahôd ... ďalší recept z mojej obľúbenej čokoládovej peny a čerstvého ovocia...


Potrebujeme:
  • BB keksy - ja som dala kakaové
  • pekné, približne rovnako veľké jahody
  • otváracia forma na tortu (ja mám s priemerom 22 cm)

Čokoládová pena:
  • 150g tmavej čokolády (ja som dala 52%)
  • 200g hustej kyslej smotany (mala som 16%)
  • 250ml smotany na šlahanie
  • 15g jemnej práškovej želatiny
  • 150 ml vody
  • práškový cukor podľa chuti

Postup je úplne jednoduchý. Na dno tortovej formy si naukladám BB keksy, snažím sa vyplniť celé dno. Podľa potreby si keksíky rozkrájam zúbkovaným nožom na trojuholníky. Jahody si skrojím, aby pekne stáli a naukladám ich nahusto do formy. Opatrne zalejem čoko-penou a dám do chladničky stuhnúť, najlepšie cez noc, aby keksíky odvlhli. Hotovo. Krájam až po stuhnutí (nožom opatrne prejdem po obvode formy a formu otvorím - ja mám silikonové boky, takže mi to ide pekne).

Čokoládová pena: Dám napučať želatinu do 150ml vody aspoň na 30 min. Vyšlahám smotanu a odložím ju do chladničky. V hlbokej miske alebo hrnci si rozpustím nad parou čokoládu (nevariť - iba rozpustiť!). Potom si zahrejem nabobtnanú želatínu (nevariť!), tak aby bola tekutá a zašlahám ju šlahačom do teplej čokolády, potom primiešam kyslú smotanu, ochutnám a podľa chuti pridám práškový cukor a nakoniec vyšlahanú šlahačku z chladničky a všetko spolu dobre prešlahám (pozor - strieka to). Treba pracovať pomerne rýchlo, tieto želatinové peny veľmi rýchlo tuhnú.
Čokoládu môžete dať aj mliečnu, alebo si nakombinovať horkú s mliečnou. Namiesto kyslej smotany niekedy dávam aj hustý smotanový jogurt. Na dno formy pod keksíky si môžete dať papier na pečenie, ja nedávam. Moja forma má dno zo skla a torta sa mi dá pekne nakrájať aj servírovať priamo z tohto skleneného taniera (pomáham si nožom a servírovacou lopatkou). Z podobnej čokoládovej peny robievam aj tento BANÁNOVÝ ZÁKUSOK, ale pozor - tam je v čokoládovej pene úplne iný pomer surovín!
zdroj: môj vlastný recept - vznikol ako improvizácia, keď som nemala čas piecť piškótový korpus :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk