14. 5. 2011

Šalátová polievka

Často píšem k receptom, že toto je náš najobľúbenejší koláč, alebo tento zákusok máme najradšej ... no tak teraz bude trochu zmena,  pretože toto je  najneobľúbenejšia polievka v našej rodine :)) ... zvyknem zo žartu hovoriť, že túto polievku jeme u nás len ja a náš pes Maco :))))) ... zvyšok rodiny ju vytrvalo celé roky ingnoruje a doteraz som nenašla spôsob ako ich presvedčiť, že je naozaj výborná :))


  • 1 - 2 hlávky šalátu
  • cca 200ml vody
  • 200ml sladká smotana
  • asi liter mlieka (podľa potreby)
  • soľ
  • bobkový list
  • cukor
  • ocot
  • zásmažka alebo zátrepka z hladkej múky

- vajíčko na mäkko alebo volské oko 

Najradšej mám túto polievku z ľadového šalátu, pretože zostane aj po uvarení mierne chrumkavý, ale pokojne môžete dať akýkoľvek hlávkový alebo listový šalát. Jeden rok sme mali veľkú úrodu červeného šalátu a keď som už nevedela čo s ním, tak došlo aj na polievku a bola tiež výborná, aj keď mala trošku exotickú ružovú farbu :)) Takže umytý šalát si natrhám na menšie kusy a dám do hrnca, podlejem vodou, osolím, pridám bobkový list a krátko obvarím (stačí naozaj len chvíľka). Šalát sa výrazne zvarí a na dne hrnca zostane iba nevzhľadná kôpka čohosi zeleného. Nalejem smotanu, ja dávam 30%  ale vy si môžete dať aj menej tučnú. Dolejem toľko mlieka, koľko chcem mať polievky. Osladím, ja dávam na liter polievky asi jednu lyžicu cukru. Vy si môžete osladiť aj viac, ja som dala smotanu aj mlieko bez laktózy a tie sú sladšie ako obyčajné mlieko. Nechám rozovrieť a zahustím múčnou zátrepkou (môžete dať aj zásmažku). Ja dávam tučnú smotanu a zátrepku, ale aj kombinácia menej tučnej smotany a zásmažky je dobrá. Nechám ešte prevrieť a hotovo. Na tanieri si každý do polievky kvapne trochu octu, tak aby polievka mala príjemnú sladkokyslú chuť. U nás sa táto polievka vždy jedávala s vajíčkom na mäkko alebo volským okom a čerstvým chlebíkom.
zdroj: všeobecne známy recept + moje úpravy

2 komentáre:

  1. Janka, dnes trávim popoludnie prezeraním Tvojho blogu:-) ja už nehľadám recepty, mam svoje zaužívané retro, ha ha... Ale rada sa pokochám peknými fotografiami a rada sledujem šikovných ľudí, medzi ktorých som zaradila aj Teba. Prajem Ti veľa zdravia a nech sa Ti dari. Elba
    Túto polievku aj ja a moji psi zboznuju:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Z celého srdca ďakujem za krásny komentár. Cením si to špeciálne aj preto, že tento milý a povzbudivý komentár je napísaný (symbolicky) pod skoro 10 rokov starým receptom, ešte z čias keď som iba začínala blogovať. A nesmierne ma to zahrialo pri srdci aj preto, že posledný rok som akosi nemala chuť, ani čas na blogovanie a písanie receptov...

      Odstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk