20. 5. 2011

Jahodové kocky s penou z bielej čokolády

U nás už dozrievajú prvé jahôdky ... čerstvé jahody a pena z bielej čokolády  ... neviem čo viac dodať ... je to len jedna z mnohých variácií na našu obľúbenú čokoládovú penu.


Cesto:
  • 6 vajec
  • 200g práškového cukru
  • 6 lyžíc vody
  • 1 lyžica oleja
  • 30g kakaa
  • 170g polohrubej múky

Čokoládová pena:
  • 300g bielej čokolády
  • 400g hustej kyslej smotany (ja som dala 18%)
  • 200ml smotany na šlahanie (min. 30%)
  • 20g prášková želatína číra
  • 150ml vody

- čerstvé jahody (ja som dala asi 1kg)
- riedky jahodový džem na potretie
- plech na pečenie 40x29cm vysoký 4cm

Vyšlahám si bielka. V druhej miske vyšlahám žĺtky s cukrom, do ktorých po lyžiciach pridávam vodu a olej, potom do nich zamiešam múku a kakao a nakoniec pridám vyšlahané bielky a ručne jemným obracaním opatrne zmiešam. Upečiem na vymastenom a hrubou múkou vysypanom plechu. Ja som piekla na 180° asi 25 minút. Každá rúra pečie inak - riaďte sa svojou rúrou. Nechám vychladnúť.  Natriem tenulinkú vrstvu riedkeho džemu a naukladám poprekrajované jahody a zalejem čokoládovou penou. Dám do chladničky dobre vychladiť a stuhnúť, najlepšie cez noc. Krájam až po stuhnutí.

Čokoládová pena: Dám napučať želatinu do 150ml vody aspoň na 30 min. Vyšlahám smotanu a odložím ju do chladničky. V hlbokej miske (alebo hrnci) si rozpustím nad parou čokoládu. Potom si zahrejem nabobtnanú želatínu (nevariť!), tak aby bola tekutá a zašlahám ju šlahačom do teplej čokolády, potom primiešam kyslú smotanu a nakoniec vyšlahanú šlahačku z chladničky a všetko spolu dobre prešlahám, pozor strieka to :). Ochutnám a keď treba tak ešte dosladím. Ja som vôbec nesladila, pretože biela čokoláda bola na môj vkus sladká až veľmi.

Jahody odporúčam skôr menšie, ak dáte veľmi veľké, môže sa vám stať že budú "vykúkať" z čoko-peny, čo samozrejme nevadí, len zákusok už nebude vyzerať tak esteticky. Množstvo jahôd je len orientačné, ja som na túto veľkosť plechu dala približne 1 kg jahôd. Piškotový korpus si môžete urobiť aj iný podľa svojho overeného receptu, len nesmie byť veľmi vysoký aby sa vám tam vošli jahody aj s krémom.
zdroj: môj vlastný recept - spojila som dva moje overené recepty na korpus a čokoládovú penu ... tento recept som vytvorila špeciálne pre dcéru, ktorá má rada kombináciu jahody + biela čokoláda :)


A tu je aspoň zopár obrázkov z pečenia ... ja naozaj úprimne obdivujem každého, kto stíha pri pečení a varení fotiť aj precízne fotopostupy, pretože ja to naozaj nestíham ... obyčajne keď pečiem, tak som v kuchyni sama a ruky mám len dve :)

***
Páči sa mi keď vidím, ako si niektoré moje recepty žijú ďalej svojim vlastným životom :) Niekedy stačí malá zmena v surovinách, alebo napríklad rezy urobiť ako tortu (alebo opačne) a hneď je nový recept na svete. Tu si môžete pozrieť Adrikinu Jahodovú tortu s penou z bielej čokolády, pri ktorej sa inšpirovala týmto mojim receptom na rezy.

2 komentáre:

  1. Jani, to jsou luxusní řezy. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ivka, rada ťa vidím :) Je to 7 rokov starý recept a veru by si už zaslúžil aj krajšie foto :)

      Odstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk