16. 3. 2011

Kura pečené na kyslej kapuste

Keď som pred mnohými rokmi objavila tento recept, kombinácia pečeného kurčaťa a kyslej kapusty sa mi zdala trochu čudná. No po prvom ochutnaní som musela uznať, že takto upečené kuriatko je naozaj výborné...


  • 1 kg kyslej kapusty
  • 6 kuracích stehien (alebo kuracie štvrťky)
  • kúsok dobrej údenej slaninky
  • 1 strúčik cesnaku
  • 4 ks klinček (hrebíček)
  • 2 bobkové listy
  • 3 ks nového korenia
  • 10 ks celého čierneho korenia (alebo korenie štyroch farieb)
  • soľ
  • celá rasca
  • 1 smotana na šlahanie (200ml) - nemusí byť

Kyslú kapustu (bez šťavy) dám do vymazaného pekáča, rozhodím na ňu na malé kocky nakrájanú slaninku (stačí kúsok), cesnak  nakrájaný na tenké plátky, klinčeky, bobkové listy (ak nie sú v kapuste), nové korenie a celé čierne korenie, položím kuracie mäso, osolím ho (stačí zvrchu), posypem celou rascou, podlejem trochou vody a prikryté pečiem asi 1/2 hodinku. Potom odokryjem, stehná polejem smotanou (snažím sa, aby som poliala všetky) a dopečiem do chrumkava. Väčšina šťavy by sa mala vypiecť. U nás máme toto jedlo najradšej s varenými zemiakmi, ktoré rozpučím a zmiešam s osmaženou cibuľkou). Veľmi dobré je to aj v kombinácii s knedlíkom. Vtedy kura viac  podlejem vodou, aby som mala dosť šťavy. Niekedy robím aj bez smotany, je to zas trochu iná chuť.
zdroj: všeobecne známy recept + moje úpravy
Poznámka: Toto jedlo je populárne nielen v našich končinách, tu je podobný recept od Martha Stewart.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk