1. 3. 2011

Jablkový závin z lístkového cesta

Vždy keď som robila jablkový závin z kúpeného lístkového cesta bola som nespokojná, pretože chuťovo bol výborný, ale teda na vzhľad to nebolo nič moc. Tak som si vymyslela svoj vlastný postup ako urobiť závin z lístkového cesta tak, aby som ho mohla dať na stôl napríklad aj návšteve...


  • 400 – 500g lístkové cesto (môže byť aj mrazené) najlepšie kocka vcelku
  • 1 kg očistené jablká nakrájané na tenké plátky
  • okrúhle detské piškóty
  • štipka škorice
  • cukor podľa chuti
  • 1,5 balíčka vanilkového pudingu (alebo 55g kukuričného škrobu)

Jablká očistím a nakrájam na tenké plátky, poprášim pudingom a škoricou a premiešam, aby sa jablká rovnomerne obalili pudingom.  Cesto na pomúčenej doske rozvaľkám na veľkosť plechu (u mňa je to 40x30cm), valčekom prenesiem na plech, vyložený papierom na pečenie.
Do stredu naukladám dva alebo tri rady piškót, na ne naložím naplátkované jablká, rukami utlačím, znova naukladám dva rady piškot a zakryjem jablkami. Celý kopček dobre rukami pritlačím, aby sa mi to potom pri krájaní nerozpadávalo. Cesto po stranách nakrájam radielkom na šikmé pásy a poprekladám krížom cez celý kopček jablk. 
 Natriem rozšľahaným vajcom a upečiem trochu natmavšie aby sa dobre prepiekli aj zvnútra (ja som piekla na 200° asi 30min) riaďte sa radšej svojou rúrou. Krájam až keď úplne vychladne, najlepšie až o niekoľko hodín, aby cesto aj piškóty trochu nasali vlhkosť z jabĺk.
Jablkovú plnku sladím len veľmi málo, aby jablká nepustili zbytočne veľa šťavy, radšej pocukrujem vrch koláča. Dôležité je jablkovú náplň rukami dobre utlačiť, aby sa vám to pri krájaní nerozpadávalo. Ak by sa vám zdalo cesto po obvode závinu hrubé, môžete si ho rozdeliť napoly a urobiť dva menšie záviny len z jednou vrstvou jabĺk a piškót. Závin som už robila veľakrát aj z mrazeného lístkového cesta.
zdroj: všeobecne známy recept + moje úpravy


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk