1. 3. 2011

Tvarohová torta s jahodami

Ďalší z mojich extra rýchlych receptov. Minimum námahy v kuchyni a výsledný efekt vynikajúci. Možno ste si už všimli, že takéto rýchle a jednoduché recepty mám veľmi rada...


Cesto:
  • 1 vajce
  • 100g kryštálového cukru
  • 50ml oleja
  • 100ml mlieka alebo vody
  • 100g polohrubej múky
  • 1/2 prášku do pečiva 6g

Krém:
  • 250g jemný krémový tvaroh
  • 1 smotana na šlahanie 30 - 33% (250ml)
  • 1 vanilkový cukor 20g, práškový cukor podľa chuti
  • 1 želatinový stužovač za studena od dr. Oetkera

- forma na ovocnú tortu s vyvýšeným okrajom (ráfikom)

Celé vajce vyšlahám s kryštálovým cukrom na penu, postupne zašlahám olej, potom mlieko alebo vodu a nakoniec múku s práškom do pečiva. Vylejem do vymastenej formy a upečiem do bledohneda. Ja som piekla asi 20 minút na 180° - každá rúra pečie inak riaďte sa svojou rúrou. Vyklopím a nechám vychladnúť. Šlahačku vyšlahám s vanilkovým cukrom, v druhej miske vymiešam tvaroh s práškovým cukrom a v tretej miske si pripravím želatínový stužovač podľa návodu. To znamená 100ml vlažnej vody vymiešať so stužovačom, po častiach zašlahať tvaroh a nakoniec vyšlahanú šlahačku. Krém navrstvím do priehlbiny v korpuse, nechám chvíľu stuhnúť, ale nie celkom, naukladám nakrájané ovocie (ja som dala jahody) a dám do chladničky dobre stuhnúť. Niekedy keď mám čas, tak ovocie ponatieram želatínou, tortička sa potom pekne leskne a ovocie zostane čerstvé aj do druhého dňa.
Torta nie je vhodná na dlhé skladovanie, odporúčam ju skonzumovať tak do 2 dní. Ak si netrúfate upiecť piškótový korpus doma, pokojne si kúpte hotový. Ovocie môžete dať akékoľvek, ja som dala obrovské jahody z Maroka a bola som veľmi príjemne prekvapená, že dokonca boli aj sladké a voňali.
zdroj: môj vlastný recept ... skombinovala som svoje overené recepty na korpus a krém


***
A takto vyzerá upečený korpus pred naplnením. Tento recept z 1 vajíčka presne pasuje do tejto formy na ovocný koláč s vyvýšeným okrajom (viď foto).



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk