24. 1. 2011

Kakaový závin z kysnutého cesta

V našej rodine máme všetci veľmi radi kakaový závin, ale vždy keď som ho piekla, tak som sa  rozčuľovala, pretože polovica kakaovej plnky mi z neho vytiekla na plech. Pred nejakým časom som konečne našla recept, kde mi plnka nevyteká a závin aj dobre vyzerá. A asi najviac oceňujem, že dokonca aj chutí podobne ako ten, čo kedysi pekávala moja babka ...


  • 300ml mlieka
  • 200ml oleja
  • 3 - 4 polievkové lyžice cukru
  • štipka soli
  • 1 vajce
  • 1 vanilkový puding (37g)
  • 1 prášok do pečiva (12g)
  • polohrubá alebo hladká múka (cca 600g)
  • 1 kocka droždia (42g)
  • BB puding + kryštálový cukor na plnenie
  • 2 - 3 lyžice kakaa 
  • asi 100 - 125g masla na potieranie

Ja cesto robím v domácej pekárni. Všetky suroviny dám do pekárne. Múku nasypem odhadom cca 500g a zapnem program na prípravu cesta. Keď začne pekáreň miešať postupne prisypem múku tak, aby vzniklo mäkké a nelepivé cesto. Nikdy som múku nevážila, pretože vždy dávam inú (podľa nálady a zásob v komore), takže presnú gramáž naozaj neviem. Cesto musí byť dostatočne husté a mäkké zároveň.
Cesto nenechám kysnúť v pekárni, ale hneď ho naplním. Vyberiem ho von, rozdelím na dve polovice, každú natenko rozvaľkám,  natriem rozpusteným maslom, husto posypem BB pudingom zmiešaným s kakaom a kryštálovým cukrom a opatrne napevno zaviniem. Dám na plech vyložený papierom, popichám vidličkou a nechám kysnúť najmenej 1 hodinu (prikryté utierkou). Keď je chladno a mám pocit, že záviny ešte nenarástli, tak aj viac. Pred pečením natriem olejom. Ja som piekla na 200° asi 20 - 25 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Ešte horúce hneď po upečení  znovu natriem olejom.
Cesto si môžete urobiť samozrejme aj bez pekárne -  ručne, v tom prípade si urobte kvások zo 100ml mlieka, lyžičky cukru a droždia a vypracujte si husté nelepivé cesto.  Záviny sa dajú  naplniť aj inými plnkami. Namiesto mlieka na zamiesenie môžete dať aj vodu, a múku si môžete nakombinovať hladkú aj polohrubú dokopy. Vanilkový puding nemusíte dať, ja dávam, cesto potom pekne vonia po vanilke. Prečo je v ceste  prášok do pečiva aj droždie, tak to naozaj netuším. Je to veľmi starý recept, ktorý som si kedysi dávno odpísala z nejakej požičanej kuchárskej knihy.



2 komentáre:

  1. Dobry den,
    Nikde nevidim to kakao, ktere je v nazvu, ale v ingrediencích ani v popisu neni.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem velmi pekne za upozornenie, recept som opravila. Pekný deň prajem.

      Odstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk